Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cum a ajuns Ministerul Familiei să plătească unui privat chirie de 500.000 de euro pe an (presă)

Inquam Photos / Liviu Florin Albei
Gabriela Firea

Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, condus de Gabriela Firea, a închiriat un etaj întreg la World Trade Center București, vis-a-vis de Romexpo, și plătește o chirie de circa 500.000 de euro pe an. Banii vin de la bugetul public.

UPDATE: Precizările Ministerului Familiei, AICI!

32.000 de euro plus TVA, chiria pe lună

Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse (MFTES) s-a mutat recent în clădirea World Trade Center, unde ocupă un etaj întreg, cu suprafața de 2.495,26 metri pătrați. Chiria este de 32.400 de euro pe lună, fără TVA, la care se adaugă banii pentru parcare – 60 de euro, fără TVA, pentru fiecare mașină, scrie PRESShub.

Ministerul susține, în răspunsul oferit PRESShub, că s-a optat pentru piața privată pentru că RA-APPS nu ar fi putut oferi instituției un sediu adecvat.

„Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse a solicitat imediat după momentul înființării un sediu potrivit pentru desfășurarea activității în condiții optime.

Din păcate, Secretariatul General al Guvernului și RA-APPS nu au putut identifica o locație aflată în administrarea statului care să corespundă. Din acest motiv, recomandarea a fost închirierea unui spațiu adecvat de pe piața publică.

Menționăm că până la închirierea sediului din Piața Montreal nr. 10, Ministerul a funcționat cu greu în două locații diferite puse la dispoziție în baza unui contract cu RA-APPS”, precizează ministerul condus de Gabriela Firea.

Firea a refuzat mai multe sedii de la stat

Surse PRESShub susțin că, de fapt, RA-APPS i-a propus fostului primar general al Capitalei mai multe variante pentru de sediu, dar toate au fost refuzate.

De ce World Trade Center

Ministerul Familiei a precizat că oferta de a închiria un sediu la World Trade Center s-a realizat „în urma unei proceduri de selecție de oferte în vederea închirierii unui spațiu într-o clădire de birouri cu utilități și spații de parcare".

„Contractul include pe lângă chiria aferentă spațiului și serviciile de reparare și întreținere a imobilului, a spațiului închiriat, a sistemelor de încălzire și climatizare, apă rece și caldă, energie electrică, ascensoare, generatoare etc., serviciile de curățenie a spațiilor comune, de colectare a deșeurilor și de pază a spațiilor comune interioare și exterioare", a transmis instituția.

Totuși, potrivit surselor PRESShub, angajații au mai multe nemulțumiri. Prima este legată de faptul că Gabriela Firea a rămas deocamdată la biroul care îl are la Palatul Victoria, deși i-a fost amenajat un birou și în noul sediu. A doa este legată de faptul că sediul actual nu ar fi funcțional, ferestrele sunt blocate, iar aerul este irespirabil.

Ministerul, făcut acționar la BTT

Toate costurile pentru angajații ministerului condus de Gabriela Firea sunt asigurate din bani de la buget, după cum se precizează și în răspunsul primit de la MFTES.

„Cheltuielile de personal ale Ministerului Tineretului și Egalităţii de Șanse sunt suportate integral de la Bugetul de Stat. Cele 284 de posturi finanțate din venituri proprii și subvenții sunt posturile Caselor de Cultură și a Complexului Cultural Tei. Cu toate că acestea încasează și venituri proprii, cheltuielile de personal sunt asigurate din subvenții primite de la Bugetul de Stat”, se arată în document.

Pe de altă parte, la Ministerul Familiei a fost transferat patrimoniul fostului Minister al Tineretului și Sportului, pachetul de acțiuni deținut de stat la societatea „Biroul de Turism pentru Tineret – BTT” SA, Complexul Cultural Sportiv Studențesc „Tei” și Casele de Cultură județene ale studenților, care funcționează deja în subordinea MFTES.

„În ceea ce privește patrimoniul aferent domeniul tineret, acesta urmează sa fie în administrarea Direcțiilor de Familie si Tineret, odată cu înființarea care va deveni posibilă după adoptarea Hotărârii de Guvern, aflată pe circuitul de avizare, pentru suplimentarea numărului de posturi, necesare funcționarii în condiții optime a Direcțiilor Județene”, se mai menționează în răspunsul primit de la MFTES.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.