Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Bloomberg anunţă totul despre fuziunea Renault - Nissan

fuziune

O fuziune între Renault şi Nissan ar unifica o alianţă veche de 20 de ani între cei doi producători auto, într-o perioadă în care se concentrează pe trecerea la producţia de vehicule electrice, în cadrul celei mai ample schimbări tehnologice a industriei de profil, relatează Bloomberg.

Renault şi Nissan discută despre fuziune şi crearea în acest fel a unui nou producător auto, a relatat joi Bloomberg, citând persoane apropiate situaţiei.

Iată ce trebuie să se ştie:

REVOLUŢIA VEHICULELOR ELECTRICE

Producătorii auto fac eforturi şi cheltuiesc miliarde de dolari pentru a se adapta la renunţarea de către industria auto la motoarele diesel şi trecerea la vehiculele electrice, pe măsură ce reglementările referitoare la emisii devin mai stricte.

Deocamdată nu este clar cât de rapid vor adopta cumpărătorii vehiculele electrice. În timp ce alianţa Renault-Nissan a vândut până acum cele mai multe vehicule electrice, avantajul este nesemnificativ având în vedere cererea scăzută.

Modelele electrice vor forma jumătate din gama Renault până la sfârşitul lui 2022, constructorul auto francez urmând să lanseze opt automobile integral electrice noi sau modernizate şi alte 12 vehicule hibride.

COMPANIILE

Renault are o capitalizare de piaţă de 35,4 miliarde de dolari, este cel mai mare producător auto francez, cu sediul la Paris, are circa 125.000 de angajaţi şi vânzări de 72,4 miliarde de dolari în 2017.

Nissan are o capitalizare bursieră de 43,3 miliarde de dolari. Compania cu sediul în Yokohama, Japonia, are peste 137.000 de angajaţi, iar anul trecut a obţinut venituri de 108,4 miliarde de dolari.

Mitsubishi Motors, cu sediul în Tokyo, al treilea partener al alianţei, are o capitalizare de 10,5 miliarde de dolari, aproape 30.000 de angajaţi şi vânzări anuale de 17,6 miliarde de dolari.

STRUCTURĂ DE ACŢIONARIAT COMPLICATĂ

Renault este cel mai mare acţionar al Nissan, cu o participaţie de 43,4%. Statul francez este cel mai mare acţionar al Renault, cu o deţinere de 15,01%, puţin peste cea a Nissan, de 15%. Nissan are în proprietate 34% din acţiunile Mitsubishi.

Liderii implicaţi

Carlos Ghosn, în vârstă de 64 de ani, este preşedintele Nissan şi Mitsubishi şi preşedinte şi director general al Renault. Ghosn s-a alăturat companiei franceze în 1996, rentabilizând Renault prin reducerea forţei de muncă şi a cheltuielilor. Trei ani mai târziu, Ghosn a făcut acelaşi lucru cu Nissan, pe care l-a transformat din cel mai îndatorat producător auto din lume în cel mai profitabil, ceea ce i-a adus porecla Le Cost Killer.

Ghosn, născut în Brazilia, crescut în Liban şi educat în Franţa, este modelul ”omului de la Davos”, care discută cu şefi de state, călătorind în toată lumea pentru a vizita fabrici şi a participa la conferinţe.

Emmanuel Macron, care a devenit preşedintele Franţei anul trecut, la vârsta de 39 de ani, este lăudat de directorii de companii ca fiind un lider care susţine afacerile şi care a readus încrederea în economia ţării. Macron susţine că statul trebuie să aibă un rol puternic în politica industrială.

În 2015, în calitate de ministrul al Economiei, Macron a susţinut decizia ca statul francez să cumpere mai multe acţiuni Renault care să îi asigure mai multe drepturi de vot faţă de Nissan, care generează în schimb majoritatea profitului alianţei. Orice acord între Nissan şi Renault ar avea nevoie de acordul lui Macron.

ORIGINEA ALIANŢEI RENAULT-NISSAN

În 1999, Nissan avea datorii uriaşe şi vânzări în declin. Renault a venit cu o ofertă de a prelua o participaţie la compania japoneză, iar Ghosn şi o echipă de directori au fost trimişi să rentabilizeze compania japoneză. Nissan a cumpărat la rândul ei 15% din acţiunile Renault, în 2002, în cadrul unui plan de întărire a alianţei.

În 2016, Nissan a intervenit şi a cumpărat acţiuni Mitsubishi, după ce compania japoneză mai mică a fost zguduită de un scandal legat de supraevaluarea performanţelor legate de consumul de carburant.

Colaborarea în cadrul alianţei

Renault şi Nissan colaborează în domeniul ingineriei, producţiei şi managementului lanţului de furnizori, achiziţii şi resurse umane.

Min-automobilul Micra al Nissan, de exemplu, a fost proiectat pentru piaţa europeană şi este fabricat la uzina Renault din Flins, Franţa. În aprilie, Mitsubishi va fi integrată mai mult în alianţă prin intrarea sa în sistemul comun de achiziţii de componente.

NEVOIA DE SCHIMBARE

Ghost a rentabilizat atât Renault cât şi Nissan, dar compania japoneză a devenit cel mai mare contributor la profitul alianţei celor trei companii. Cu toate acestea, participaţia de 15% nu îi conferă niciun drept de vot la adunările acţionarilor Renault, spre deosebire de statul francez.

Fuziunea ar contribui la pregătirea companiilor pentru momentul în care Ghosn nu va mai coordona relaţiile dintre acestea, precum şi la pregătirea lor pentru strategia de a creşte oferta de automobile electrice şi adaptarea la introducerea tehnologiilor de conducere autonomă, conform news.ro.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.