Cifre îngrijorătoare pentru şcoala românească: 44% promovabilitatea la simulările naţionale!

Autor: Raluca Turcan, Vicepreședinte PNL

Publicat: 08-03-2016

Actualizat: 08-03-2016

content-image

Cifre îngrijorătoare pentru şcoala românească: doar 44% dintre elevii de clasa a VIII-a au promovat examenul de simulare la Evaluarea Naţională!

Aceste cifre ne arată că principalele victime ale inconsecventei si incoerenței decizionale la vârful Educației sunt elevii.

Ministerul Educaţiei și Parlamentul au obligația să răspundă urgent la următoarele cerințe:

✓Definitivarea sistemului național de calificări și finalizarea corelării Cadrului Național al Calificărilor cu Cadrul European al Calificărilor (EQF) prin REDEFINIREA tuturor calificărilor conform specificațiilor nivelurilor respective de calificare.
✓Revizuirea cadrului de referință curricular, pentru învățământul preuniversitar, pe baza competențelor cheie sau generice.
✓Elaborarea profilurilor de ieșire dezirabile (în termeni de competențe) pentru fiecare nivel de învățământ și tip de școală și precizarea contribuției fiecărei discipline școlare la realizarea acestor profiluri. În acest fel vor fi definite rezultatele așteptate ale învățării.
✓ Stabilirea planurilor-cadru și revizuirea programelor școlare pe baza rezultatelor așteptate ale învățării și din perspectiva inter-disciplinară.
✓Prezentarea și explicarea publică a arhitecturii evaluărilor naționale din interiorul sistemului preuniversitar ca element fundamental de creștere a încrederii în rolul său de a“orienta şi de a optimiza învăţarea”;
✓Compatibilizarea rapida a testelor de evaluare cu structura testelor din evaluările internaționale, de tip PISA;
✓Instituirea unei baze de itemi și evaluări accesibile on-line;
✓Realizarea unui program național de formare în cascadă a tuturor cadrelor didactice din sistemul preuniversitar pentru asigurarea condițiilor de standardizare a evaluării de la clasă.
✓Formarea specifică de persoane capabile să elaboreze subiecte pentru evaluările naționale;
✓Conceperea subiectelor la toate evaluările naționale conform modelelor utilizate în evaluările internaționale;
✓Compatibilizarea evaluărilor naţionale pe model transdisciplinar cu programele şcolare, respectiv cu evaluările din timpul anilor de studiu;
✓ Constituirea corpului național de evaluatori pentru examenele și concursurile naționale (Evaluarea Națională, Bacalaureat, Definitivat, Titularizare etc) - prin această măsură se elimină riscurile ce țin de diferențele mari dintre prima evaluare și cea de la contestații.
✓Generalizarea învățământului de la vârsta de 4 ani, concomitent cu implementarea unui program național de construcție de creșe și grădinițe.

content-image

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri