Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cuvântul 'vegan' a devenit extrem de periculos pentru sănătatea ta: secretul pentru a adopta o dietă mai sănătoasă

nutritionadvance.com
carne vegan plant based

Cuvântul 'vegan' a devenit extrem de periculos pentru sănătatea ta: secretul pentru a adopta o dietă mai sănătoasă

Un experiment de comparare a etichetelor alimentelor a constatat că oamenii erau mai puțin probabil să aleagă produse descrise ca „vegane” și „pe bază de plante” decât cele care promovează beneficii pentru sănătate și durabilitate, potrivit unui studiu din Journal of Environmental Psychology, relatează Washington Post într-o analiză.

10 pași pe care îi puteți face

„Rezultatele au fost foarte puternice”, a spus Patrycja Sleboda, cercetătorul principal al studiului și profesor asistent de psihologie la Colegiul Baruch, Universitatea City din New York. „Descoperirile sunt valabile pentru toate grupurile socio-demografice și au fost cele mai puternice dintre cei care se autoidentifică ca mâncători de carne roșie.”

Studiul se adaugă la un număr tot mai mare de dovezi că termeni precum „vegan” și „pe bază de plante” nu sunt de obicei foarte eficienți pentru a convinge consumatorii de carne să consume mai multe alimente care nu provin de la animale. În afară de beneficii pentru sănătate, reducerea produselor de origine animală poate reduce impactul asupra mediului și asupra climei. „Etichetele care subliniază beneficiile unui produs ar putea fi mai bune decât cele care subliniază conținutul produsului, mai ales când vorbim despre produse vegane”, a spus Sleboda.

Nu spune „vegan”

În cadrul studiului, un eșantion reprezentativ la nivel național de peste 7.000 de americani a ales între coșuri cadou cu și fără carne și lactate. Alegerea fără produse de origine animală a fost etichetată aleatoriu „vegan”, „pe bază de plante”, „sănătos”, „sustenabil” sau „sănătos și durabil”.

Potrivit studiului, doar 20% dintre participanți au ales coșul cu alimente fără carne și lactate atunci când era etichetat „vegan”. Acest număr a crescut la 27% atunci când coșul a fost etichetat „pe bază de plante”.

Dar când coșul a fost etichetat „sănătos”, „sustenabil” sau „sănătos și durabil”, ponderea participanților care l-au ales a crescut la peste 40 la sută.

„Nu vorbim despre ascunderea conținutului”, a spus Wändi Bruine de Bruin, unul dintre autorii studiului și profesor la Universitatea din California de Sud. „De fapt, studiul nostru a descris fiecare articol din coșul de mâncare, dar pur și simplu nu l-am numit vegan.”

Bruine de Bruin și alți experți notează că cuvântul vegan poate avea asocieri negative în rândul consumatorilor de carne, în parte pentru că ar putea evidenția ceea ce lipsește produsul alimentar. Alte cercetări privind etichetarea alimentelor au descoperit în mod repetat că utilizarea veganelor sau vegetarienilor pentru a descrie produsele face ca mulți oameni să fie mai puțin probabil să le cumpere.

„Dacă treceți la sănătos sau durabil, asta evidențiază beneficiile alegerii acelei opțiuni și o face mai atractivă”, a spus Bruine de Bruin. „Mulți oameni își fac griji pentru sănătatea lor și a planetei.”

Studiul nu a testat etichete care subliniază gustul, cum ar fi „delicios”, despre care alte cercetări au arătat că sunt eficiente în stimularea apetitului oamenilor pentru alimente bogate în plante.

O vânzare grea pentru consumatorii de carne

Chiar și atunci când coșurile cadou au fost etichetate ca fiind sănătoase și durabile, coșul care conținea carne și produse lactate părea să fie încă mai popular.

„Dacă dorim să facem schimbări semnificative pentru a îmbunătăți impactul dietei oamenilor asupra sănătății lor și asupra planetei noastre, se pare că avem încă un drum lung de parcurs”, a spus Jack Hughes, cercetător în psihologie la Universitatea Durham din Anglia, care a studiat etichetele produselor alimentare, dar nu a fost implicat în cele mai recente cercetări.

Studiu: iată exact cum dieta ta afectează planeta

Dar pare să existe o valoare în a oferi oamenilor informații ușor de digerat atunci când fac alegeri alimentare, a spus Hughes, care a studiat impactul etichetelor de avertizare în stilul țigărilor care evidențiază daunele consumului de carne.

Cercetarea sa a constatat că etichetele de avertizare cu imagini despre impactul cărnii asupra sănătății, schimbărilor climatice sau riscul unor viitoare pandemii ar putea reduce dorința participanților de a mânca carne cu până la 10%. „Concentrarea pe consecințele comportamentului oamenilor, mai degrabă decât pe conținutul a ceea ce aleg, este importantă”, a spus el. „Dar aceste informații trebuie să atragă atenția, credibile și ușor de înțeles.”

Un alt mod de a vinde alegeri mai durabile ar putea fi promovarea altor calități ale alimentelor, cum ar fi proveniența, aroma și aspectul și senzația, conform cercetărilor efectuate de World Resources Institute. Aceste tipuri de descrieri tind să atragă consumatorii, a spus Edwina Hughes, șefa inițiativei Coolfood a institutului.

„Ne place să știm că este delicios”, a spus ea. „Vrem să știm că va fi gustos, ne vom bucura de el, va fi sățios.”

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.