Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Dan Costescu a fost demis pentru afirmațiile uluitoare, dar nu se dezminte: Ce a mai spus

puterea.ro
dacian ciolos

Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu s-a hotărât să spună totul. Asta la doar câteva zile după ce a fost remaniat din Guvern de către premierul Dacian Cioloş.

Citeşte şi: Statistica îl contrazice pe Nicușor Dan: Ce s-a întâmplat, cu adevărat, la Sectorul 1

Aproape nouă luni de zile a rezustat Costescu în guvernul de tehnocraţi. "Există dorinţe de a se arăta ce s-a făcut, câteodată înainte de a le face". "Nu este calea mea. Eu mi-am propus nişte lucruri pe care le-am şi făcut", a fost reacţia fostului şef de la Transporturi. "Am şi publicat un raport ca să nu poluăm discuţiile cu elemente foarte tehnice. Am acolo 12 categorii foarte mari pe care mi le-am propus şi acum a trebuit să raportez la sfârşitul mandatului. Prima categorie se referă la proiecte şi ce proiecte am reuşit să pornim, să deblocăm sau să lansăm noi de la zero. Până la urmă pentru asta aşteaptă lumea răspuns de la noi, la asta se uită, după asta suntem evaluaţi. A doua categorie mare era reforma care a fost foarte importantă pentru noi pentru că proiectele nu pot fi făcute fără să faci o reformă. Pe aceste lucruri putem să discutăm practic şi câteva ore întregi. Avem foarte multe proiecte, spuneam că sunt importante toate proiectele mari care se văd şi pe care lumea insistă. Sunt importante şi poriectele mai mici care pot părea locale, dar care aduc valoare comunităţii în care se află. Revenind la proiectele mari, avem relansarea activităţii pe autostrăzi, continuarea activităţii pe căi ferate. Pe autostrăzi avem cel mai bun exemplu, cel care a pornit cu viteză maximă, a fost renăscut, e vorba de Sebeş-Turda, unde avem toate cele patru sectoare în sfârşit deblocate. Am semnat ordinul de ministru luna aceasta, mobilizarea este acolo din ce în ce mai bună şi va atinge o maximă în circa două săptămâni. Au fost 46 de kilometri deblocaţi ulterior, ceea ce pentru autostradă este semnificativ. Vom avea acolo peste 1.000 de oameni mobilizaţi în vreo săptămână, două. Mobilizarea creşte din momentul elaborării autorizaţiei de construire, gradual timp de două, trei săptămâni.", a spus Dan Costescu pentru TVR.

Citeşte şi: Klaus Iohannis şi Dacian Cioloş, făcuţi praf: 'Sunteţi cvasi-mediocri'

Fostul ministru a vorbit şi despre reproşurile care au fost la adresa lui. " Recunosc că nefiind un specialist în apărut la televizor şi comunicat permanent, nu ştiu care îmi e imaginea în diverse medii. Pot să spun ce am făcut eu, ce am planificat şi ce am realizat şi sunt 100% în graficul pe care l-am realizat. Lucrând mult timp, înainte de a începe acest mandat, în restructurări şi reorganizări de companii, ştiu clar că o companie mare nu se poate restructura în mai puţin de doi-trei ani. Mi-am asumat, având în vedere experienţa pe care o am, să fac acest lucru la CNADNR într-un mandat de un an, cu nişte riscuri.

Citeşte şi: Adrian Năstase vrea să fie avertizor de integritate: Propunere inedită pentru Raluca Prună

Există, evident, păreri şi păreri. Există dorinţe de a se arăta ce s-a făcut, câteodată înainte de a le face, nu este calea mea. Eu mi-am propus nişte lucruri pe care le-am şi făcut. Am început reforma în prima lună în care am venit, schimbând directorul general şi punând pe cineva care este orientat către schimbare. A urmat apoi restructurarea restului echipei de management şi ştim cu toţii că au plecat 68 de funcţii de conducere în CNADNR, ceea ce e o adevărată revoluţie, nu s-a mai întâmplat niciodată. Din central au fost schimbaţi, nu neapărat că nu erau profesionişti, dar nu aveau această orientare către schimbare şi stăteau într-o zonă de confort. Repet, nu au plecat pentru că nu erau specialişti cei 9 directori şi nu oricare: generalul, adjunctul, tehnicul, autostrăzile, drumurile naţionale... pentru că cei noi trebuiau să-şi asume această orientare către reformă.

În acelaşi timp am început să formăm compartimentele care urmau să fie organele principale ale celorlalte companii. Vorbesc aici de proiectare, care este pe acelaşi principiu ca şi construcţia în regie proprie, fiecare trebuie să îşi controleze singur direcţia în care merge, să nu depindă de alţii. Au fost dezvoltate compartimentele de implementare a proiectelor în teritoriu care era clar, aceste două organe, că erau crescute pentru noua companie care va veni. În acest moment se află redactată în forma finală ordonanţa care poate reglementa separarea şi acest proiect poate să ajungă pe masa Guvernului până la începutul lunii august.

Citește și: S-au călcat în picioare pentru a intra în McDonald’s‎: Imagini INCREDIBILE

Toate aceste lucruri s-au văzut clar, făceau parte dintr-un plan şi ele pot fi continuate dacă se doreşte de ministrul care va veni. Am spus tot timpul, o companie este un lucru sensibil şi nu poti să intervii brutal în mecanismele ei fără să vii s-o dezechilibrezi şi să nu obţii nimic. Nimeni nu îşi doreşte ca numai pentru a se grăbi şi pentru a veni şi a anunţa la tv o reformă să rişte să obţină o companie nefuncţională. Există o mulţime de riscuri când faci o restructurare şi atunci când eşti foarte atent si ai timpul necesar să îţi sincronizezi etapele, poţi să ai surprize. De aceea este foarte important, nu determinarea şi nu avântul sunt importante în acest demers, ci cunoaşterea companiei, a mecanismelor fine şi un anumit profesionalism de a-ţi planifica etapele. Eu am educaţia de privat, unde mergi, faci lucrurile fără să raportezi şi să ridici steagul de fiecare dată strigând ce am făcut. Premierul are experienţa şi europeană, cea de ministru, deci este mai intrat în politică şi comunicarea are o pondere mai mare. Am tot avut discuţii pe aceste teme. În momentul în care am constatat că sunt anumite lucruri care nu se mai potrivesc şi nu mai pot să meargă înainte, am decis de comun acord să încheiem acest capitol şi să lăsăm... inclusiv discuţia cu privatizările, cu restructurarea, de acord am stabilit că e mai bine să continuăm fiecare separat.", a mai spus Costescu pentru sursa citată.

Citește și: Iată cât de importantă e ora la care mănânci: Efectele sunt vitale

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.