Grupul MOL a investit, de la debutul pandemiei COVID-19 şi până în prezent, peste 20 de milioane de dolari în măsuri extinse de prevenire şi combatere a infectării cu virusul SARS CoV 2 pentru angajaţii şi clienţii săi, în Europa Centrală şi de Est, potrivit unui comunicat al companiei, transmis joi conform agerpres.
Raportat la ţările în care a direcţionat investiţia de peste 20 de milioane de dolari, în Ungaria, MOL a sprijinit gestionarea şi prevenirea crizei medicale COVID-19 printr-o donaţie în valoare de aproximativ 1,5 milioane de dolari, fondurile fiind alocate pentru achiziţia de aparatură medicală, cât şi alte resurse.
În Croaţia, compania de petrol şi gaze INA, membră a Grupului MOL, a donat aproximativ 500.000 de dolari furnizorilor, instituţiilor şi ONG-urilor locale şi a investit, până în prezent, aproximativ 3,6 milioane de dolari în măsuri extinse de prevenire şi combatere a infectării cu virusul SARS CoV 2 pentru angajaţii şi clienţii săi.
Potrivit sursei citate, în Slovacia, Slovnaft a donat spitalelor 19 ventilatoare mecanice în valoare de peste 540.000 de dolari, iar angajaţii staţiilor de servicii au oferit mai mult de 61.000 de cafele Fresh Corner paramedicilor şi personalului medical din linia întâi. De asemenea, Slovnaft a început producţia autohtonă pentru soluţii de dezinfecţie - "Slovnaft hygi Fluid" - şi a donat peste 33.000 de litri, în valoare de 240.000 de dolari, instituţiilor sociale aflate în nevoie. Compania a investit peste şase milioane de dolari în măsuri extinse de prevenţie şi combatere a noului coronavirus pentru angajaţi şi clienţi: echipamente de protecţie, generatoare de ozon, purificatoare de aer pe bază de plasmă, dezinfectanţi, teste COVID-19, măşti medicale faciale, campanii de vaccinare împotriva gripei şi pneumococului.
În Republica Cehă, MOL a donat trei ventilatoare către spitale şi a oferit gratuit personalului medical 65.000 de cafele Fresh Corner, în valoare de 340.000 de dolari, în timp ce MOL Serbia a donat combustibil şi fonduri pentru achiziţionarea de echipamente medicale de peste 22.000 de dolari.
MOL România a donat 1,3 milioane de dolari pentru echipamente medicale destinate spitalelor, în demersul de susţinere a sistemului medical românesc pentru combaterea pandemiei, iar MOL Pakistan a donat 20.000 de dolari pentru înfiinţarea unui centru de carantină în Islamabad şi a sprijinit comunităţile locale din zonele în care desfăşoară operaţiuni cu echipamente de protecţie personală în valoare de 6.500 de dolari.
"Prin intermediul campaniilor de comunicare internă, Grupul MOL a informat angajaţii despre beneficiile vaccinării împotriva COVID-19. Grupul a lansat şi un serviciul on-line de suport pentru sănătate mintală, Mental Hygi, pentru persoanele care se confruntă cu dificultăţi şi au nevoie de sprijin. În contextul imprevizibil generat de pandemie începând cu luna martie 2020, Grupul MOL a reuşit să menţină aprovizionarea cu energie, cât şi securitatea energetică în regiune, operaţiunile desfăşurându-se la flux normal, fără oprire. Măsurile de prevenţie eficiente şi imediate pentru angajaţi şi clienţi, gestionarea disciplinată a costurilor operaţionale (OPEX) şi de capital (CAPEX), iniţiativele strategice anterioare şi modelul de afaceri integrat şi competitiv al companiei, au avut o contribuţie majoră la performanţa Grupului. MOL a obţinut rezultate foarte bune şi a ajuns la un rezultat operaţional EBITDA de 2 miliarde dolari în 2020 şi, chiar dacă faţă de 2019 câştigurile au fost mai mici, reacţia rapidă, deciziile luate la momentul potrivit au permis companiei să genereze un flux de numerar liber mai puternic decât cel stabilit ca ţintă orientativă în perioada pre COVID-19. Rezultatele bune au continuat să apară şi în 2021, MOL înregistrând un rezultat operaţional EBITDA de peste 660 milioane dolari în primul trimestru al anului", se menţionează în comunicatul citat.
Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta (Ungaria) şi operaţiuni în peste 30 de ţări. Compania controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. De asemenea, deţine o reţea de aproape 2.000 de staţii de servicii în zece ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est, dintre care 243 în România.