Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Închiderile de fabrici deținute de Volkawagen în Slovacia și Cehia nasc mari îngrijorări. Sute de mii de oameni și-ar putea locurile de muncă după relocare

Volkswagen

Concurența piețelor cu costuri mai reduse din Europa de Sud-Est, trecerea la vehiculele electrice și tensiunile comerciale globale se numără printre motivele care îngrijorează industria auto din Slovacia, care asigură 12% din PIB și mai mult de unul din zece locuri de muncă, relatează mediafax.

Fabrica Volkawagen din Bratislava, care produce modelul Touareg și Porsche Cayenne disponibilizează 3.000 de lucrători, iar compania analizează posibilitatea construirii unei noi fabrici în Europa de Est, publicațiile comerciale mizând pe Bulgaria, Serbia și Turcia ca locații cele mai probabile.

Disponibilizările de la uzina din Bratislava, care produce și modelele Audi Q7 și Q8, au pus guvernul în stare de alertă. "Pentru a utiliza o metaforă auto, vedem o lumină de avertizare, dar încă nu trebuie să ducem mașina în service", a declarat ministrul economiei, Peter Ziga, pentru Reuters. "Avem 300.000 de oameni care lucrează în sectorul auto (direct și indirect). Dacă li s-ar întâmpla ceva, ar fi grav".

Încercând să susțină o industrie auto care reprezintă 44% din producția industrială și 40% din exporturi, guvernul a aprobat subvenții pentru a stimula vânzarea de mașini electrice și a anunțat reduceri de taxe de până la 200% din suma investită în cercetare și dezvoltare.

Dar, în același timp, creșterera salariului minim și majorarea primelor pentru schimburile de noapte introduse anul trecut fac Slovacia mai puțin competitivă, a declarat Jan Pribula, secretar general al Asociației slovace a industriei de automobile. "Este momentul în care companiile decid cine constriește noi modele în următorii șapte ani", a spus Pribula, al cărui grup reprezintă cele patru fabrici de automobile din Slovacia - Volkswagen, PSA Group, Kia Motors și Jaguar Land Rover - alături de furnizori, institute de cercetare și importatori.

Slovacia nu este singura țară centrală europeană care se confruntă cu astfel de provocări. Republica Cehă, cu Skoda deținută de Volkswagen, și Ungaria, unde atât BMW, cât și Daimler au fabrici, se bazează în mare măsură pe investițiile fabricanților auto străini.

Un război comercial la scară mondială este o preocupare pentru aceste țări, având în vedere că se bazează în mare măsură pe comerțul exterior, a declarat președintele Băncii Centrale Europene, Mario Draghi, la începutul acestei luni.

Economistul principal al Deloitte, David Marek, apreciază că un tarif vamal de 25% pentru importurile de automobile din Europa ale SUA ar reduce veniturile industriei autohtone cu 532 milioane de dolari pe an.

Polonia, cea mai mare economie a regiunii, pariază pe vehiculele electrice, stabilindu-și obiectivul de a avea 1 milion de astfel de mașini și autoutilitare pe drum până în 2025 și înscriindu-se în lupta pentru investiții în noile tehnologii.

În același timp, temerile legate de evoluția economiei globale i-a determinat pe unii constructori de automobile să își suspende planurile de expansiune, cum ar fi anunțul lui Daimler din mai de amânare a creșterii capacității de producție la uzina Kecskemet din Ungaria.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.