DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Maladiile acestui secol despre care majoritatea oamenilor nici nu au auzit

bacterii virus boala

Statul neîntrerupt la birou în fața laptop-ului, frica de-ați pierde locul de muncă, obsesia unei alimentații sănătoase sau utilizarea excesivă a dispozitivelor inteligente pot produce boli, unele grave, de care oamenii nici nu au auzit!

Cea mai periculoasă maladie din această categorie este sindromul Burnout! Tradus prin sindromul epuizării, această maladie îi afectează în special pe cei care sunt dispuși să dea totul pentru cel mai bun post din companie, cel mai mare salariu, pe scurt, cel mai bun statut. Pentru aceste "facilități", își asumă responsabilități din ce în ce mai mari, până în momentul în care nu le mai pot îndeplini și CEDEAZĂ! Imediat intervin epuizarea, oboseala fizică și psihică, apatia și izolarea. Există, însă, și cazuri mult mai grave, în care cei afectați se aleg cu boli care pot fi fatale, cum ar fi cancerul. Pentru a evita astfel de situații extreme, medicii recomandă o serie de soluții benefice. Astfel, oamenii ar trebui să: să-și reseteze sistemul de valori şi să-și reducă aşteptările, să pună propria persoană şi persoanele care depind de ei (familia, prietenii) înaintea muncii şi a beneficiilor ei, să-și reorganizeze ziua la serviciu, să includă în program mici pauze de relaxare, să se odihnească 8 ore pe noapte, să-și acorde timp liber zi de zi, cu activităţi relaxante ca sportul, escapade în aer liber, întâlniri cu familia, cu prietenii. De asemenea, e recomandat să-și petreacă serile într-un mod plăcut şi relaxant, pe un fundal muzical ce îi ajută să se detaşeze, anunță Libertatea.

Un caz cunoscut este cel fostului antrenor de la Bayer Leverkusen, Sascha Lewandowski, care a fost găsit mort în locuința sa pe 8 iunie, la câteva luni după ce renunțase la carieră din cauza epuizării. Avea numai 44 de ani.

Citește și: Ce îi îndeamnă pe oameni să consume și mai mult alcool

O altă afecțiune specifică acestui secol este ortorexia nervoasă. Această boală îi afectează pe cei care care și-au pierdut încrederea în produsele din ziua de azi și care au adoptat o alimentație sănătoasă! În exces! Aceasta poate conduce la o patie, fiindcă preocuparea devine obsesie şi poate duce la psihiatru. Denumirea afecţiunii are la bază cuvintele greceşti “orthos” (“drept”) şi “orexis” (“apetit”).

De la dietă excesivă ajunge la izolare pentru că nu mai poate lua masa alături de nimeni, ca nu cumva să deguste ceva "total nesănătos". Una peste alta, tulburarea de alimentaţie degenerează în depresie şi tulburare obsesiv-compulsivă. Recomandată este discuţia cu un nutriţionist care îl poate convinge pe ortorexic să conştientizeze că are o problemă şi să o identifice, pentru ca, în pasul următor, să înceapă să-şi reechilibreze alimentaţia. În caz contrar, riscul este major: ortorexia, la fel ca bulimia şi anorexia, poate conduce la deces!

Majoritatea oamenilor știu că utilizarea dispozitivelor în exces poate fi dăunătoare. Studii făcute în America spun că 75% din populaţia lumii stă cocoşată, zi de zi, din cauza acestor dispozitive "vitale". Poziţia aceasta modifică în timp coloana cervicală, ligamentele, tendoanele, musculatura şi segmentele osoase. Iar simptomele sunt: dureri de gât, de spate, de umeri, braţe, degete, încheieturi, dureri de cap, amorţeală şi furnicături ale degetelor, care se pot întinde până la cot. Şi specialiştii români trag un semnal de alarmă: în ultimul deceniu, tot mai mulţi copii au simptomele cocoaşei de smartphone.

Recomandarea este la fel de cunoscută ca afecțiunea: sportul!

Sindromul de tunel carpian este o boală care afectează partea mâinii care a dat numele afecțiunii: tunelul carpian! Acesta este compus dintr-o structură de fibre și oase aflate la nivelul încheieturii mâinii, pe partea palmară. Cauza bolii este reprezentată de suprasolicitarea şi mişcările bruşte repetitive făcute din încheietura pumnului. De exemplu, în timpul lucrului la calculator, în poziţii incomode, sau în timp ce sunt ținute greutăţi în mână. Aceste acțiuni comprimă, în timp, nervul median. Simptomele, la început, sunt manifestate prin furnicături şi înţepături în degete (cu excepția degetul mic), resimţite mai ales noaptea.

Un alt gest pe care oamenii îl fac automat, îndoirea încheieturii mâinii, în căutarea senzaţiei de relaxare, nu este recomandat, fiindcă în acest fel este comprimat şi mai mult nervul median. Ulterior, simptomele devin tot mai neplăcute: dureri tot mai mari, fie noapte, fie zi, şi slăbiciune musculară. Se ajunge până la atrofierea muşchilor.

Remediile sunt simple. Persoanele trebuie să strângă pumnul pentru câteva secunde, apoi să întindă bine degetele (de 10 ori). La fel, să rotească încheietura pumnului în sensul acelor de ceasornic, apoi în sens invers (tot de 10 ori). De asemenea, trebuie rotite degetele în cele două sensuri amintite (de 10 ori pentru fiecare mână), ridicate mâinile deasupra capului, apoi lăsate să cadă (de 20 de ori). O altă metodă este mototolirea unei hârtii cu o singură mână, apoi netezirea ei cu aceeaşi mână (de 10 ori). Pentru maximum de efect, aceste exerciţii trebuie de mai multe ori pe zi. În plus, trebuie evitate excesul de sare în alimentaţie (care favorizează apariţia edemelor), fumatul şi expunerea la frig. Dacă nici acestea nu dau randament, trebuie programată o vizită la medicul neurolog, reumatolog sau kinetoterapeut.

Citește și: Substanța-minune care îți albește dinții

Chiar și vederea este pasibilă de afecțiuni. Cunoscută științific sub numele de ketatoconjunctivita sicca, boala poartă denumirea populară de "sindromul ochiului uscat"! Această maladie apare în cazul celor care stau prea mult cu privirea în laptop, calculator sau televizor. Chiar și cei care se uită mult în miscoscop, care folosesc mașina de cusut sau care citesc excesiv se pot trezi cu această problemă. Această boală apare din cauza faptului că aceste persoane nu clipesc iar ochii nu se umezesc natural.

Care este soluția? Cei vizați trebuie să-și regleze monitorul la o distanță cuprinsă între 50 și 65 de centimetri de ochi și citească de undeva "de sus", la un unghi de circa 35 de grade. De asemenea, pauzele scurte, de circa 5-10 minute, sunt extrem de benefice, chiar și în timpul orelor de lucru. Statul cu ochii închiși pentru câteva minute ar putea ajuta, dar și acoperirea pleoapelor cu o compresă cu apă caldă, seara acasă. Căldura stimulează producția de lacrimi.

 

 

 

 

 

 

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.