DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

National: 'Dosarul care a spart binomul'

dosar

stiripesurse.ro vă prezintă principalele teme ale zilei din presa de mâine:

National:

Nici macar judecatorii Curtii Constitutionale nu sunt chiar atat de naivi incat sa creada ca una dintre deciziile, fie ea cat se poate de spectaculoasa ar fi vinovata de ruperea binomului DNA-SRI. Mai ales ca, dupa cum bine o cunosc initiatii sistemului, la acea ora deja „lantul de iubire” se rupsese de ceva vreme. Iar culmea este ca, dupa cum reiese din informatiile de ultima ora intrate in posesia noastra, dosarul care ar fi produs raceala intre cele doua structuri de forta care conlucrasera atat de intens pana atunci ar putea fi relansat cat de curand.
Chiar daca, intr-adevar, acesta deja a fost trimis in judecata. Numai ca structurile informative au pus mana pe noi inregistrari care dovedesc ca rechizitoriul procurorilor anticoruptie cuprinde doar o parte din suspiciunile legate de dosarul „ BT Telekom”, in timp ce itele intregii afaceri ar duce si la alte nume grele ale sistemului. Iar cum faptele cuprinse in aceste rapoarte informative pur si simplu incendiare nu sunt inca prescrise, situatia se anunta cu atat mai interesanta.
Asa ca, pana cand DNA va da iama in vami, „razboiul total” din sistem pare sa se mute pe un nou front, ramanand de vazut daca se vor extinde acum cercetarile si mai ales de catre cine si cu privire la mentenanta scanerelor revolutionare produse de firma din Otopeni. Si care, dupa cum suna acuzele aduse chiar din interior unor nume grele care s-au aflat la conduera ANAF si a Directiei Generale a Vamilor, s-ar fi stricat exact la tanc, chiar dupa semnarea unui contract fabulos privind asigurarea mentenantei. Insa cel putin la nivelul sistemului se stie foarte bine ca miza adevarata a acestei afaceri nu este contractul pur si simplu, ci conotatiile acestui dosar care a dus practic la ruperea „binomului”, atunci cand procurorii nu au vrut sau nu au putut sa ocoleasca „cartoful fierbinte” al scanerelor livrate vamilor.
Operatiunea „ROBOSCAN”
In urma cu un an si o luna, procurorii Directiei Nationale Anticoruptie il puneau sub urmarire penala pe omul de afaceri Mircea Tudor, patronul firmei MB Telekom Ltd. SRL, acesta fiind acuzat ca ar fi platit 6.000.000 de lei avocatului Liviu Ardeias din Alexandria, pentru a fi ajutat de catre acesta sa castige licitatiile organizate de catre Directia Generala a Vamilor. (Mai multe detalii AICI)

Adevarul:

La fel ca ninsorile de iarnă, venirea Centenarului Marii Uniri ia prin surprindere autorităţile române, incapabile să se pregătească în faţa evenimentului care se întâmplă rar, odată la o sută de ani...
Aşa se întâmplă că marile momente ale anului 1917, bătăliile de la Mărăşti, Mărăşeşti şi Oituz riscă să nu fie rememorate deloc, iar Centenarul 1918 să se rezume la tradiţionala paradă militară, eventual câteva slujbe acompaniate de cârnaţi, fasole şi ceva ţuică fiartă, din moment ce înaintaşii n-au găsit altă zi pentru desăvârşirea idealului naţional, decât 1 Decembrie. E foarte probabil să se întâmple aşa, deşi, de la o vreme încoace, sentimentul patriotic creşte în spaţiul public. Dintr-o dată, tot felul de domni şi doamne descoperă portul tradiţional şi postează selfie-uri de mai mare dragul în cămăşi şi ii mai mult sau mai puţin autentice. Alţii nu mai au linişte, dacă nu se referă la strămoşi, iar la nivel de discursuri nu îi întrece nimeni. Dar când e vorba despre acţiuni concrete, atunci apar brusc alte priorităţi. Departamentul Centenar de la Guvern a lucrat atât de mult, încât e trimis să se reformeze la Ministerul Culturii. Până acum nu există nici program, nici buget. Poate se va încropi ceva la anul, sub semnul urgenţei, aşa cum se improvizează la noi şi se justifică apoi procedurile speciale, căci altfel rămânem cu Centenarul nesărbătorit. (Mai multe detalii AICI)

Digi24:

Se anunţă un viitor apropiat cu pâine mai scumpă. Sunt toate ingredientele pentru preţuri mai mari. Sau mai degrabă e lipsă de ingrediente. Sunt rezerve uriaşe de grâu la nivel mondial, însă lipseşte cel bun, de panificaţie. E un deficit pe segmentul calitativ. Şi acesta poate fi începutul pantei ascendente. Preţul la grâu a tot scăzut de vreo patru ani, am avut o pantă descendentă în grafice, până acolo încât unii fermieri au renunţat la cultură. Combinat şi cu seceta iese o intrare pe drumul invers.
E perioadă de recoltare a grâului iar în pieţe se conturează un deficit de grâu cu conținut ridicat de proteine, cel folosit în panificaţie pentru a obţine produse de calitate.
La nivel mondial există o supraofertă. Estimările arată că stocurile mondiale de grâu vor atinge un nivel record de 260 milioane tone. Însă e de calitate scăzută.
Traderii în acest moment nu ştiu de fapt care este oferta de produs important pentru consumul uman, grâu cu un conţinut de prote
Datele consultate de Reuters arată că producţia de grâu de primăvară din Statele Unite, de cea mai bună calitate, ar fi cea mai mică de după 2002. Suprafețele cultivate cu grâu în acest an în SUA sunt cele mai mici de după 1919, din cauza prețurilor mici din anii precedenți, care i-au determinat pe fermieri să se reorienteze spre alte culturi precum soia sau porumb.
E o combinaţie de factori care a făcut ca preţul pe bursă a grâului de înaltă calitate să se ducă la 290 de dolari pe tonă, cu peste 40% peste cel obişnuit. (Mai multe detalii AICI)

Ziarul Financiar:

Niciun alt sector economic nu acaparează la fel de mult atenţia publicului cu disputele pentru salarii precum industria auto.
Numele companiilor sunt arhicunoscute, angajaţii sunt numeroşi, iar rădăcinile constructorilor auto sunt adânc înfipte în economie, globalizare, politică şi societate.
Iar ce se întâmplă acum în industria auto europeană la nivel de salarii arată mai bine ca orice prăpastia dintre est şi vest.
IG Metall, una dintre cele mai puternice uniuni sindicale din Europa, a obţinut anul trecut creşteri salariale de apoape 5% pentru 120.000 de angajaţi din Germania ai VW, una dintre companiile cu cele mai mari salarii din această ţară, inclusiv pentru cei de la fabrica Wolfsburg, un oraş-emblemă al industriei auto germane.
Luna trecută, angajaţii de la fabrica slovacă a VW, de lângă Bratislava, au intrat în grevă pentru a forţa managementul să le majoreze salariile cu 16% deoarece, după cum explica un lider sindical, deşi muncitorii de acolo câştigă decent în raport cu standardele slovace, salariile nu se pot compara cu cele ale colegilor de la Wolfsburg, care câştigă de 2,5 ori mai mult. Nu doar slovacii au cerut salarii mai mari şi au ameninţat cu greve. La fel au făcut şi salariaţii VW din Ungaria. Angajaţii maghiari ai altor constructori auto străini obţinuseră înaintea lor, mai uşor, majorări.
Handelsblatt, cea mai mare publicaţie de business din Germania, scrie că acum IG Metall va încerca să obţină reducerea programului de lucru de la 35 de ore pe săptămână la 28 de ore, pe aceleaşi salarii. Programul de 35 de ore pe săptămână, redus de la 40 de ore, este unul dintre succesele din trecut ale acestei uniuni sindicale. Rainer Dulger, preşedintele Gesamtmetall, o importantă uniune a patronatelor, a explicat pentru Handelsblatt că programul săptă­mânal de 28 de ore ar duce la prăbuşirea acordurilor colective de muncă şi la transferarea producţiei în străinătate.
„Ar putea produce avarii permanente succesului nostru economic“, a spus Dulger. Cu alegerile federale la depărtare de doar două luni, problema programului de lucru va urca rapid în agenda politică.
Aceleaşi critici şi ameninţări, că salariile mai mari erodează competitivitatea şi că producţia va fi mutată în state cu forţă de muncă mai ieftină, sunt aduse ori de câte ori sunt cerute salarii mai mari în Europa de Est, şi nu doar în industria auto. Dacă salariile cresc, spre exemplu, în Germania, li se vor părea mai mici multinaţionalelor salariile din Est? (Mai multe detalii AICI)

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.