stiripesurse.ro

 
DESCARCA APLICATIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
FII LA CURENT CU STIRILE DIN CATEGORIA TA PREFERATA: URMARESTE-NE

PEDEAPSĂ pentru Mihai Gâdea, după ce i s-a adresat lui Traian Băsescu cu 'Băi, şmenarule, băi, alcoolicule, mincinos patologic!'

click.ro
gadea basescu

Antena 3 a fost amendată cu 5.000 de lei de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), joi, pentru o ediţie a emisiunii „Sinteza Zilei”, în care a fost insultat fostul preşedinte Traian Băsescu, cu apelative precum „şmenar”, „alcoolic” şi „mincinos patologic”.

În această emisiune, care a fost difuzată pe 18 mai, în intervalul orar 21.00 - 23.50, invitaţii lui Mihai Gâdea: Oana Zamfir, Dana Grecu, Răzvan Savaliuc, Ioan Mircea Paşcu-PSD, Adrian Ţuţuianu-PSD, Vlad Nistor-PNL şi Mugur Ciuvică, au comentat împreună cu moderatorul imagini, documente şi informaţii legate de scandalul RCS-RDS, precum şi legăturile acestei firme cu familia Băsescu.

Citește și: Mutare neașteptată a lui George Soros: În ce giganți a investit miliardarul

În acest context, potrivit raportului de monitorizare, moderatorul a făcut o serie de aprecieri negative la adresa lui Traian Băsescu, la care, de altfel, s-a făcut referire în reclamaţia înregistrată la CNA.

”Moderatorul Mihai Gâdea se adresează plin de ură fostului preşedinte al României, Traian Băsescu: «Băi şmenarule, băi alcoolicule!»”, arată reclamaţia.

Citește și: Surprize, surprize! Cine-i va lua locul Laurei Codruța Kovesi la șefia DNA

”Declaraţie neprobată a Danei Grecu, nu se cere o reacţie a celui în cauză: “E dovedit că Traian Băsescu e un mincinos patologic”, mai arată reclamaţia.

Sancţiunea a fost dată în baza articolului 40, alineatul 5 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia moderatorii, prezentatorii şi realizatorii programelor au obligaţia să nu folosească şi să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă.

Citește și: Antena 3, ‘bună de plată’ din cauza lui Mihai Gâdea: Cât costa derapajele vedetei

CNA a mai sancţionat televiziunea România TV, cu somaţie publică, pentru nerespectarea, în cadrul emisiunii „Ştirile România TV”, ediţia din 24 mai, a prevederilor articolului 64, alineatul 1, litera b din Codul audiovizualului. Acest articol arată că informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment trebuie să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă.

Ca urmare a analizării rapoartelor întocmite de Serviciul Inspecţie, CNA a amendat cu 5.000 de lei postul Actualitatea TV din Paşcani pentru nerespectarea prevederilor articolului 64, alineatul 1, litera a, potrivit căruia trebuie să fie asigurată o distincţie clară între fapte şi opinii, şi ale articolului 40, alineatul 3 din Codul audiovizualului, la difuzarea emisiunii „Ştirile Actualitatea TV”, ediţia din 25 septembrie.

Citește și: Detalii mai puțin știute despre procurorul care l-a „EXECUTAT” pe Dragnea! Colaborarea care va naște sute de controverse

”Orice material înregistrat în care se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale trebuie să conţină şi opinia acesteia. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere sau nu a putut fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt”, arată ultimul articol menţionat.

O altă sancţiune dată de CNA, joi, a fost o somaţie publică pentru societatea Lidas Prod SRL, deoarece nu a ţinut cont de dispoziţiile articolelor 74, alineatul 3, potrivit căruia distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului, şi 82, lineatul 2 din Legea audiovizualului.

Citește și: Atenție! Cine sunt, de fapt, specialiștii care îl mențin în viață pe Regele Mihai

Potrivit articolului 82, alineatul 2, orice distribuitor care retransmite servicii de programe prin reţele de comunicaţii electronice, cu excepţia celor care utilizează exclusiv spectrul radio, are obligaţia să includă în oferta sa serviciile de programe ale Societăţii Române de Televiziune destinate publicului din România, precum şi alte servicii de programe, libere la retransmisie şi fără condiţionări tehnice sau financiare, ale radiodifuzorilor privaţi, aflaţi sub jurisdicţia României, în limita a 25% din numărul total de servicii de programe distribuite prin reţeaua respectivă, precum şi serviciile de televiziune a căror obligativitate de retransmitere este stabilită prin acorduri internaţionale la care România este parte. Criteriul de departajare pentru radiodifuzorii privaţi este ordinea descrescătoare a indicelui anual de audienţă, scrie news.ro.

Citește și: Un GIGANT luat la rost de Cabinetul Tudose! Pe cine a atacat unul dintre miniștrii-cheie .


CITESTE SI

EXQUIS.RO

REVISTABLOGURILOR.RO



Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.