Renault a anunţat că va vinde peste o treime din subsidiara sa sud-coreeană grupului auto chinez Geely Automobile Holdings, cu aproximativ 200 de milioane de dolari, eliberând astfel fonduri pentru investiţiile sale în vehicule electrice, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Renault, care s-a confruntat în 2021 cu al treilea an consecutiv de scădere a vânzărilor, este în mijlocul unui plan de redresare menit să majoreze marja de profit.
Luna trecută, Renault a anunţat că evaluează toate opţiunile pentru afacerile sale din domeniul vehiculelor electrice, inclusiv o posibilă ofertă publică iniţială în a doua jumătate a lui 2023.
"La acest moment, toate opţiunile sunt valabile", a afirmat directorul financiar al Renault, Thierry Pieton, adăugând că orice plan depinde de aprobarea partenerului de alianţă Nissan.
Decizia de a vinde o participaţie de 34,02% în Renault Korea Motors cu 264 miliarde de woni (207 milioane de dolari) vine la câteva săptămâni după informaţiile din presă conform cărora Renault şi-ar putea reduce participaţia deţinută la Nissan.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Pentru Geely, care de obicei îşi extinde afacerile prin parteneriate globale, tranzacţia cu Renault reprezintă intrarea pe piaţa auto sud-coreeană, dominată de producătorii auto locali Hyundai Motor şi Kia Corp.
De asemenea, Geely ajunge mai aproape de trei producători importanţi sud-coreeni de baterii pentru vehiculele electrice: LG Energy Solution, SK On (divizie a SK Innovation) şi Samsung SDI.
Grupul chinez deţine Volvo Cars şi o participaţie de 9,7% stake în Daimler AG.
Geely şi Renault au convenit în mod oficial asupra acordului de a dezvolta şi produce împreună vehicule electrice hibride şi maşini alimentate cu benzină în Coreea de Sud, pentru a le vinde acolo, dar şi pentru export, au anunţat în ianuarie cei doi producători auto.
Noile maşini vor utiliza platforma Geely pentru vehicule compacte şi sisteme de propulsie hibride, precum şi alte tehnologii, şi vor fi produse la fabrica de asamblare a Renault-Samsung din Busan, producţia urmând să înceapă în 2024.
Renault îşi reduce participaţia deţinută la subsidiara sa din Coreea de Sud
Explorează subiectul
Articole Similare

1
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
1

390
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
390

23
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
23

61
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
61

28
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
28

30
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
30

46
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
46

1.979
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
1.979

18
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
18

25
Serbia primește o amânare de trei luni pentru compania petrolieră NIS, controlată majoritar de Rusia
25

1.735
Lukoil, salvată în ultimul moment? SUA prelungesc termenul limită pentru vânzarea activelor internaționale - și au deja un favorit
1.735

18
Producătorul Biofarm crește cu 14% în primele nouă luni și anunță planuri de extindere peste granițe
18

190
VIDEO Cristi Șelaru, consilier INS, despre dezastrul tăcut din economia României: Pe ce am dat peste un miliard de euro, deși putem să producem și noi
190


















Comentează