Renault a anunţat că va vinde peste o treime din subsidiara sa sud-coreeană grupului auto chinez Geely Automobile Holdings, cu aproximativ 200 de milioane de dolari, eliberând astfel fonduri pentru investiţiile sale în vehicule electrice, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Renault, care s-a confruntat în 2021 cu al treilea an consecutiv de scădere a vânzărilor, este în mijlocul unui plan de redresare menit să majoreze marja de profit.
Luna trecută, Renault a anunţat că evaluează toate opţiunile pentru afacerile sale din domeniul vehiculelor electrice, inclusiv o posibilă ofertă publică iniţială în a doua jumătate a lui 2023.
"La acest moment, toate opţiunile sunt valabile", a afirmat directorul financiar al Renault, Thierry Pieton, adăugând că orice plan depinde de aprobarea partenerului de alianţă Nissan.
Decizia de a vinde o participaţie de 34,02% în Renault Korea Motors cu 264 miliarde de woni (207 milioane de dolari) vine la câteva săptămâni după informaţiile din presă conform cărora Renault şi-ar putea reduce participaţia deţinută la Nissan.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Pentru Geely, care de obicei îşi extinde afacerile prin parteneriate globale, tranzacţia cu Renault reprezintă intrarea pe piaţa auto sud-coreeană, dominată de producătorii auto locali Hyundai Motor şi Kia Corp.
De asemenea, Geely ajunge mai aproape de trei producători importanţi sud-coreeni de baterii pentru vehiculele electrice: LG Energy Solution, SK On (divizie a SK Innovation) şi Samsung SDI.
Grupul chinez deţine Volvo Cars şi o participaţie de 9,7% stake în Daimler AG.
Geely şi Renault au convenit în mod oficial asupra acordului de a dezvolta şi produce împreună vehicule electrice hibride şi maşini alimentate cu benzină în Coreea de Sud, pentru a le vinde acolo, dar şi pentru export, au anunţat în ianuarie cei doi producători auto.
Noile maşini vor utiliza platforma Geely pentru vehicule compacte şi sisteme de propulsie hibride, precum şi alte tehnologii, şi vor fi produse la fabrica de asamblare a Renault-Samsung din Busan, producţia urmând să înceapă în 2024.
Renault îşi reduce participaţia deţinută la subsidiara sa din Coreea de Sud
Explorează subiectul
Articole Similare

0
România, la coada Europei la reciclare: Buzoianu vorbește despre soluții
0

18
Agent economic, sancţionat de Garda de Mediu cu 30.000 de lei pentru deversarea apelor uzate în lacul Colibița
18

890
VIDEO Ministrul Mediului despre 'furtul apei' din lacurile României: Adevărul din spate e mult mai dureros
890

485
VIDEO Diana Buzoianu dezvăluie că șefii Romsilva vor rămâne fără bonusurile de lux: 'Unii directori au luat 100.000 de euro'
485

31
Sanofi, anchetat de Comisia Europeană pentru abuz de poziţie dominantă
31

13
Schimbare la vârful Spotify: Directorul general devine președinte executiv
13

646
Preț redus la energie pentru consumatorii vulnerabili - Ministrul Energiei anunță că lucrează la o schemă
646

9
Bursa de Valori Bucureşti a închis în creştere şedinţa de marţi
9

31
Bulgaria intră pe harta orașelor termale istorice europene
31

20
Studiu: Doar o treime dintre europeni reuşesc să economisească regulat
20

30
Ministerul Economiei anunță startul înscrierilor la StartUp Nation
30

27
Trei companii vor să supervizeze lucrările pe lotul Chiribiş-Biharia al Autostrăzii Transilvania
27

32
Rompetrol Rafinare dă alarma la Năvodari: Exercițiu de testare a sistemului de avertizare
32
Comentează