Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Scandal la Registrul Auto Român: acuzații grave de monopol și interzicerea dreptului la muncă

bataie lovitura surpriza

Asociaţia Service-urilor susţine că activitatea transportatorilor e îngreunată de un ordin emis de Registrul Auto. Ordinul interzice dreptul la muncă al angajaţilor care nu au permis de conducere categoria C sau D, chiar dacă aveau doar activităţi aferente categoriei B, scrie Mediafax.

Registrul Auto Român reglementeză printr-un ordin din octombrie 2019 cine şi cum să verifice aparatele tahograf ce echipează autovehiculele comerciale care transportă mărfuri sau persoane, în contextul apariţiei tahografelor inteligente.

Asociaţia Service-urilor critică însă acest ordin şi avertizează că îngreunează activitatea transportatorilor:

- împiedică accesul la piaţă pentru operatorii economici care sunt autorizaţi doar cu un singur importator, în condiţiile în care echipamentele necesare acestei activităţi sun concepute în aşa fel încât să acopere toate modelele aparatelor aflate pe piaţă, acest lucru constituind de facto un monopol

- limitează şi/sau interzice dreptul la munca al angajaţilor care nu deţin permis de conducere categoria C sau D, în ciuda faptului că până la apariţia noilor reglementări aceştia îşi desfăşurau activitatea doar cu categoria B

- interzice reprezentanţilor producatorilor de tahografe sau echipamente de testare, efectuarea cursurilor de pregătire pentru tahografele inteligente produse de ceilalţi producători.

- pune în imposibilitatea reautorizării operatorii economici care nu au angajaţi care deţin categoriile de permis mentionaţe mai sus, încalcand liberul acces la o activitate economică

- i impune regului restrictive pentru activităţile desfaşurate prin intermediul atelierelor mobile, condiţionând o limită de 25km fata de alte ateliere fixe, susține Asociaţia Service-urilor.

Drept urmare, transportatorii vor avea mult mai puţine opţiuni în selectarea unui prestator de servicii precum şi creşterea exponenţială a preţurilor serviciilor prestate.

Potrivit Asociaţiei Service-urilor, această abordare nu este întâlnită la nivel european şi trebuie tratată cu mare atenţie deoarece au apărut deja distorsiuni prin defavorizarea şi excluderea de pe piaţă a multor firme, precum şi concedierea unor angajaţi.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.