Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Se intensifică suspiciunile cu privire la posibile infracțiuni în cazul submersibilului Titan: mesajele vocale ale navei-mamă pot oferi informații valoroase

MAXAR TECHNOLOGY/HANDOUT VIA REUTERS
titan nava mama

Anchetatorii care cercetează incidentul submersibilului Titan vor analiza înregistrările vocale și alte date obținute de la nava-mamă, în încercarea de a determina cauza tragediei și de a stabili dacă a fost implicată vreo infracțiune, anunță jpost.com.

Rapoartele arată că Biroul pentru Siguranța Transporturilor din Canada a trimis sâmbătă oficiali la Polar Prince, nava-pilot a submersibilului OceanGate Titan.

Misiunea lor a fost de a colecta informații vitale de la înregistratorul de date de călătorie al navei și de la alte sisteme care ar putea oferi informații valoroase, a declarat Kathy Fox, președinta TSB, într-un interviu acordat CNN.

Fox a exprimat obiectivul agenției ca fiind acela de a căuta să înțeleagă ce s-a întâmplat și de ce, precum și de a identifica schimbările necesare pentru a minimiza probabilitatea unor incidente similare în viitor. Ea a subliniat potențiala utilitate a înregistrărilor vocale în cadrul anchetei, dar a subliniat că atribuirea de vină nu a fost obiectivul principal.

În același timp, autoritățile lucrează pentru a determina dacă acest caz justifică o anchetă penală, potrivit declarației făcute sâmbătă reporterilor de superintendentul Poliției Regale Canadiene Călare Ken Osmond.

Acesta a precizat că o investigație privind încălcări ale legislației penale, federale sau provinciale va continua numai dacă examinarea circumstanțelor indică astfel de posibilități.

Miliardarii sigilați cu 17 șuruburi

La 18 iunie, submersibilul Titan al companiei OceanGate Expeditions a coborât în Oceanul Atlantic cu cinci pasageri la bord, îndreptându-se spre epava Titanicului, care se află la aproximativ 12.500 de metri sub suprafață. Printre ocupanții, cu vârste cuprinse între 19 și 77 de ani, se numărau doi miliardari, un pionier, directorul general și fondatorul companiei și un student de colegiu.

Submersibilul era sigilat de 17 șuruburi, era accesibil doar din exterior și avea o rezervă de oxigen estimată la 96 de ore atunci când se scufunda. Experții au estimat că submarinul a ajuns la o adâncime de aproape 3.000 de metri în timpul expediției sale, după aproximativ o oră și 45 de minute de scufundare, înainte de a se pierde orice comunicare.

Rapoartele inițiale despre zgomote subacvatice recurente descrise ca fiind "lovituri" și "bătăi" au stârnit inițial speranțe, dar ulterior s-a stabilit că nu aveau legătură cu echipajul dispărut.

Recent, Paza de Coastă a SUA a descoperit resturi pe fundul oceanului, la aproximativ 1.600 de metri de prova Titanicului, ceea ce indică o "implozie catastrofală" a submersibilului.

Din păcate, este puțin probabil ca trupurile celor cinci ocupanți - Sulaiman Dawoof, 19 ani, tatăl său, Shahzada Dawood, 48 de ani, miliardarul britanic Hamish Harding, 58 de ani, renumitul explorator al Titanicului Paul-Henri Nargeolet, 77 de ani, și fondatorul și directorul executiv al OceanGate, Stockton Rush, 61 de ani - să fie recuperate.

 

Avertisment OceanGate în 2018

Will Kohnen, președintele comitetului pentru submersibile cu echipaj uman al Societății de Tehnologie Marină (MTS), a adresat o scrisoare datată 27 martie 2018 lui Rush. În scrisoare, Kohnen a exprimat ceea ce a spus că sunt îngrijorări larg răspândite cu privire la submarinul Titan.

Problema, a declarat Kohnen pentru Reuters în timpul unui interviu, nu a fost un singur defect de proiectare. Problema a fost că OceanGate nu a trecut prin procesul de certificare recunoscut de industrie pentru proiectarea, fabricarea și testarea submarinului.

"Îngrijorarea noastră este că actuala abordare experimentală adoptată de OceanGate ar putea duce la rezultate negative (de la minore la catastrofale) care ar avea consecințe grave pentru toți cei din industrie", se arată în scrisoarea lui Kohnen.

Scrisoarea a apărut, a spus Kohnen, după ce experții în domeniul submarinelor care au participat la un simpozion anual și-au exprimat îngrijorarea că OceanGate nu va permite certificarea Titan de către DNV GL, o companie independentă de asigurare a calității și de gestionare a riscurilor care stabilește standarde pentru siguranța de proiectare a vehiculelor subacvatice.

DNV GL precizează pe site-ul său că are peste 40 de ani de experiență în domeniul vehiculelor subacvatice. Aceasta certifică proiectarea și siguranța acestor vehicule.

Dar nu a certificat niciodată Titan, potrivit procesului intentat de MTS și Lochridge. DNV GL nu a răspuns la solicitările de comentarii.

În scrisoare, experții au declarat că OceanGate consideră că OceanGate ar trebui să creeze cel puțin un program de testare a prototipurilor pentru Titan, care să fie analizat de DNV GL, afirmând că "opinia noastră unanimă este că acest proces de validare de către o terță parte este o componentă critică în cadrul măsurilor de siguranță care protejează toți ocupanții submersibilelor".

Stockton a primit un proiect al scrisorii și a discutat conținutul acesteia în cadrul unei convorbiri telefonice din 2018 cu Kohnen, în care oamenii "au convenit să nu fie de acord" cu privire la preocupările legate de siguranță ridicate, a declarat Kohnen.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.