În toată istoria politicii au biruit mai ales bunii seducători, liderii care au ştiut să convingă. Şi au avut un plan strategic de comunicare. În zadar vii cu zeci de mesaje goale de conţinut. E greu să-ţi alegi unul şi pe care să-l propăvăduieşti poporului. În primul rând, tu - ca şi candidat – ar trebui să crezi în ceea ce spui, altfel lumea se prinde.
Sigur că prezenta la vot va fi redusă la europarlamentare. Nu există miză. Nici cauză. De ce ar trimite oamenii de rând nevestele, amazoanele şi amantele politicienilor la un salariu de 7000 de Euro? Posesorii de muscă pe căciulă nu au răspunsuri, doar certitudini că electoratul fidel se va exprima ca de alte ori. Nu e chiar aşa.
De multe ori politica este arta seducţiei. Dar pentru a impresiona îţi trebuie vocaţie, perseverenţă şi un stil creativ.
Online-ul politic e plin de formalisme. De idei goale, fără miez. Politicienii îşi fac pagini la minut. De parcă ar fi venit de ieri pe lume. Textele lor nu au nimic spectaculos. O artă cu tendinţă, cum ar spune teziştii, lipseşte de la apel. De ce? Pentru că politicienii români, plecaţi de la şaibă, nu înţeleg că nu se pot pricepe la toate. Nu-şi deleagă competenţele, de frica urzelilor. Dar de ce nu-şi iau oameni creativi, e plină România de ei, e greu de priceput.
PMP pare singurul partid care sparge tiparele şi zaţul politicianist. Liderii săi apar parcă mai puţin băţoşi. Ies prin pieţe. Se fotografiază cu lumea. Iată o idee bună de networking. Şi e pe gratis. Cunoaştem zgârcenia politicienilor. Moda selfie ( cuvântul care exprimă gestul de a te fotografia cu telefonul e intraductibil în limba română). Te pozezi cu un om obişnuit. Dai share and go! Nu e destul. Mai trebuie şi un tag. Reţeaua trebuie întreţinută. Pe întreg mandatul.
De ce-şi amintesc politicienii de electorat doar în preajma alegerilor?
Comentează