Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Zapciul, Perceptorul și Apciza

bad dog profile
Ceea ce înseamnă că fiecare român va plăti cam 20 lei în plus la fiecare plin de benzină sau motorină. De parcă cele 35 de taxe din anul 2013 nu îi erau de ajuns pentru pomenile electorale pe care le-a anunțat pentru alegerile de anul acesta. De parcă mărirea accizei la combustibili de la 1 ianuarie, ce a generat o altă scumpire, de 20 bani, nu era de ajuns pentru buzunarele românilor sărăciți de un guvern impotent. Să facem puțină lumină în minciunelele socialiștilor... ”Acciza pe combustibil” a fost gândită inițial, în primăvara lui 2013, în cadrul PNL, ca și o taxă pentru a susține cofinanțarea unui proiect major de construire a unei rețele naționale de autostrăzi. Atenție: pe bani europeni! Erau bani colectați de la șoferi pentru a le oferi acestora drumuri mai bune. Zapciul Ponta a plagiat, însă, această idee liberală și a pritocit încă din toamnă un plan diabolic: o vor anunța ca și taxă pentru autostrăzi, dar o vor folosi, pe ascuns, pentru a cumpăra voturi, prin pomeni electorale către pătura săracă a românilor. Așa au și anunțat-o în octombrie 2013, vă amintiți?! Numai că, adevărul iese întotdeauna la iveală, pentru că minciuna socialiștilor are picioare scurte și e cusută cu ață albă. Înghesuit de presă, marele premier roșu a dat în bâlbe și a recunoscut ”șmenul” politic pe care îl are în cap:
"Este un mic compromis pentru buget, ca să putem plăti salariile, pensiile și subvențiile, cred că e un sacrificiu care merită." – Victor Ponta,  prim-ministru, 18 Decembrie 2013
A recunoscut-o, pe șleau, și ministra ”Apciza”, care este, de fapt, doar o secretară ce plimbă vorbe și hârtii între Zapciul Ponta și Perceptorul Gherghina, cel care conduce, în fapt, ministerul acela.
„Da. Sunt 2 miliarde, gândiţi-vă. Ar fi fost 2,670 miliarde, acum sunt 2 miliarde. Evident că exista un pericol foarte mare pentru că o mare parte din cheltuielile pe care le avem la buget sunt cheltuieli – nu ştiu dacă le-aş numi fixe, dar de genul de care descrieţi dumneavoastră: pensii, salarii. Care, vrând-nevrând, trebuie acoperite." – Irina Petrescu, ministrul Finanțelor Publice, 24 Martie 2014
Așadar, este oficial... Zapciul Ponta nu dorește să se împrumute de la șoferi pentru a le construi drumuri mai bune. Zapciul Ponta dorește doar să le fure bani românilor care muncesc pentru a cumpăra voturile pensionarilor. Demonstrația este simplă... Cine consumă combustibil în țara asta?! Cei care circulă cu mașina, logic! De ce folosesc acești oameni mașinile?! În marea lor majoritate, pentru a merge la muncă sau pentru a munci cu ele. Cine beneficiază de creșterea salariului minim și de majorarea pensiilor?! Cei ce votează de obicei cu socialiștii. De la cine se iau banii pentru aceste pomeni electorale?! De la cei ce muncesc în țara asta?! La cine merg?! La electoratul fidel al PSD!  Q.E.D. Din păcate, electoratul PSD se lasă prostit cu prea multă ușurință. Pentru că și cei ce beneficiază de aceste pomeni sunt păcăliți... Dacă au mașină, mărirea salariului minim cu 50 lei se va face pe banii lor, în condițiile în care vor plăti în plus 20 lei la fiecare plin. Și sigur nu vor face doar un plin pe lună. Dar, Zapciul Ponta se laudă cu pieptul umflat că le-a mărit salariile românilor, nu?! Avem de-a face cu o inginerie financiară penibilă! Un Caritas pe benzină! Românii trebuie să înțeleagă că Guvernul Ponta nu le dă nimic! Guvernul Ponta le fură căciula și le-o dă înapoi, mințind că este una nouă. Doar în jur de 3 lei este costul efectiv al carburanților, restul pană la cei peste 6 lei sunt tot felul de accize și taxe. Dintr-o factură de la Electrica de 180 lei, doar 110 lei este prețul efectiv al curentului, restul sunt tot felul de taxe. Unde merg toți acești bani colectați din accize și taxe?! La Zapciul Ponta, care se laudă apoi că le dă salarii mărite românilor. Cine plătește aceste taxe și accize?! Fraierul de român, care, în acest fel, își plătește singur salariul sau pensia. Și, în plus, mai plătește și salariul guralivului Ponta și a șmecherilor cu pretenții de miniștri. Și nu e acesta furatul căciulii?!... Păcăleala se va întoarce împotrva zapciului, însă!... Pentru că această aberație economică va determina o scădere drastică a consumului de carburant, cu posibilitatea de a se ajunge ca încasările la buget să fie chiar mai mici decât acum. Este un bumerang pe care premierul socialist își închipuie doar că îl poate controla, bazându-se pe contabilitatea învechită a Perceptorului Gherghina. Le scapă faptul că economia de piață este elastică și răspunsul la o creștere a prețului artificială va fi automat scăderea consumului. La fel s-a întâmplat când Boc a crescut TVA-ul, cu 25%, de la 19 la 24, dar încasările au rămas aproape la fel. Pentru a înțelege astfel de mecanisme complexe ai nevoie de viziune economică și de unde claritate când tu guvernezi prin televizor?! Când socialiștii au lansat acest ”șmen” financiar nu au realizat că principala lor țintă de muls nu le este captivă. Dacă românii nu au de ales și vor alimenta pe lângă casă, transportatorii internaționali fac un plin de 1.000 litri acolo unde vor ei. Numai că, în condițiile în care prețul motorinei va ajunge la 1,388 euro, ei nu vor mai cumpăra motorină din România. De ce ar face-o, când în Ungaria prețul ei este de 1,377 euro/litru, iar în Bulgaria de doar 1,306 euro/litru?! Iar exemplele nu se opresc aici: Austria – 1,322 euro/litru, Slovacia – 1,356 euro/litru, Luxemburg – 1,119 euro/litru, Polonia – 1,262 euro/litru sau Croația – 1,273 euro/litru. Și vorbim despre 1.900 de firme de transport extern înregistrate numai în România... Calculul este simplu, chiar și pentru Irina Petrescu… Consumul mediu lunar pe camion este undeva la 5.000 litri. La 1,388 motorina, avem 6.940 euro/lună/camion. Să luăm în considerare în jur de 10.000 de camioane românești și străine care alimentau până acum la noi. Ajungem la 69,4 milioane euro pe lună. Înmulțim cu cele 9 luni rămase și obținem 624,6 milioane euro în 2014… Cât estima ministra Apciză să colecteze?! 2 miliarde lei, adică în jur de 435 milioane euro. Exact ce spun transportatorii, dar Zapciul Ponta nu are urechi să audă...
„Prin reorientarea alimentării a doar 13% din volumul actual de motorină vândut în România, se anulează orice câştig ipotetic al statului român. Matematic suma colectată suplimentar va fi de circa 430 de milioane de euro. Dar realitatea indică faptul că circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaţionali de pe teritoriul României s-ar putea reorienta imediat în afara ţării, ceea ce ar conduce la un impact dezastruos asupra bugetului statului român“ - Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), 5 februarie 2014
Ce nu pot percepe socialiștii ce ne guvernează azi, este  că oamenii aceștia lucrează pentru a face profit, nu pentru a face muncă patriotică pentru Victor Ponta și Irinuca lui. Această acciză scade competitivitatea companiilor românești de transport internațional în raport cu cele străine, pentru că ele luptă pe o piață europeană, nu doar pe cea românească. Ori, acești 41 bani, aparent mărunți, înseamnă pentru ele o creștere a costurilor lor de 4-5%. Aceste 1.900 de  firme aduc foarte mulți bani în țară și susțin mii de locuri de muncă bine plătite, dar pentru Zapciul Ponta este mai important să le fure banii pentru a cumpăra voturi. Abia zilele acestea Zapciul și Perceptorul lui au realizat ce prostie sunt pe cale să facă. Așa că au decis să îi momească pe transportatori cu posibilitatea recuperării ”unei părți” din acciză. Asta în condițiile în care pot face acest lucru și în alte țări, care vor avea prețul motorinei mai jos decât noi. Țări în care nu vor fi purecați de fisc până îi vor face să plătească mai mult decât au ”îndrăznit” să ceară înapoi. Cum se întâmplă, de fapt, cu cei care cer returnarea TVA… Dar, în această nouă păcăleală marca Ponta, se ascunde o alta… Să fim naivi și să presupunem că i-ar lăsa pe transportatori să își recupereze acciza, fără să îi amendeze pe măsură pentru tot felul de mărunțisuri… Cine va suporta, atunci, suma necesară pentru mărirea pensilor si salariilor, cele 2 miliarde după care plânge asistenta Perceptorului Gherghina?! Românii simpli, cei care îndrăznesc să aibă o mașină. Adică, tocmai cei care vor beneficia de aceste pomeni… Și, uite așa, iar ajungem la furatul căciulii fraierului de român… În loc să caute soluții pentru a înființa 1 milion de locuri noi de muncă, deviza Zapciului Ponta este: ”Din păcăleală în păcăleală, până la victoria prezidențială!”… Trăiască România Socialistă!

COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.