Formarea claselor pregătitoare vine anul acesta, în București, cu o modificare esențială: elevii vor fi repartizați pe clase în ordinea alfabetică a numelor sau prin tragere la sorți “în ședință publică organizată de școală”, a anunțat în exclusivitate Eduedu.ro, care o citează pe Liliana Toderiuc-Fedorca, inspector școlar general adjunct a Inspectoratului Școlar București.
Decizia aparține Inspectoratului Școlar București, dar fiecare școală în parte are libertatea de a stabili cum se vor repartiza elevii în clasa pregătitoare.
Elevii vor fi repartizați pe clase în ordinea alfabetică a numelor sau prin tragere la sorți “în ședință publică organizată de școală”. De asemenea, repartizarea învățătoarelor la clasă se va face prin tragere la sorți, astfel încât școlile nu vor mai putea face “liste de copii” pentru o anumită învățătoare. Inspectoarea școlară generală adjunctă a Inspectoratului Școlar București, Liliana Toderiuc-Fedorca, a dat detalii despre înscrierea în clasa pregătitoare pentru edupedu.ro.
Noua procedură “va stopa suprapopularea la anumite clase, riscurile de segregare și discriminare a elevilor, dar și a cadrelor didactice”, a explicat Liliana Toderiuc-Fedorca, care este și președintele comisiei de înscriere a elevilor în învățământul primar, în cadrul ISMB.
“ISMB propune exemple de algoritm, de tipul aleatoriu/ alfabetic (ordonarea alfabetică pe școală și distribuirea pe clase, în ordine alfabetică, câte un elev la fiecare clasă existentă: elevul 1 – repartizat la clasa pregătitoare A, elevul 2 la clasa pregătitoare B, ș.a.m.d) tragere la sorți în ședință publică organizată de școală. De asemenea, propunem ca repartizarea la clasă a profesorilor pentru învățământ primar să fie realizată tot prin tragere la sorți”, a spus oficialul ISMB.
ISMB a luat decizia de a transmite către unitățile de învățământ o adresă scrisă prin care să recomande elaborarea și punerea în aplicare a unei proceduri de repartizare a elevilor la clasă, după înscrierea acestora la clasa pregătitoare. Această recomandare face referire la stabilirea unui algoritm/metodă de repartizare la clasă, care să respecte criteriul transparenței și prin care să se poată demonta orice suspiciune asupra procesului.