Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Black Friday 2023 LIVE - Ce și cât cumpără românii, oră cu oră

Radu Pop
vradini.gr
Black Friday

În luna noiembrie a fiecărui an, retailul intră în febra mult-promovatelor reduceri de "Black Friday". Comercianţii din România reuşesc într-un fel sau altul să atragă cu oferte, iar românii sunt convinşi să cumpere. stiripesurse.ro vă prezintă în format live text pe parcursul zilei, evoluția cumpărăturilor de Black Friday în România.

UPDATE 10 noiembrie, eMAG Black Friday, după trei ore: comenzi de 417 milioane de lei, cu 22% mai mult decât în 2022

  • 1,5 milioane de produse vândute în primele trei ore ale evenimentului
  • Primele 5.000 de comenzi au plecat către easybox și vor ajunge astăzi la clienți

După primele trei ore de la startul celui mai mare Black Friday de până acum din cei 13 ani de când eMAG a adus evenimentul în România, clienții au comandat aproape 1,5 milioane de produse, în valoare totală de 417 milioane de lei, provenind din oferta eMAG și a comercianților care vând prin Marketplace. Produsele care au înregistrat cele mai multe comenzi au fost electrocasnicele mici, jucăriile, produsele cosmetice și de îngrijire personală, băcănie și băuturi, telefoane mobile, laptopuri și IT.

Clienții Genius au pus în coș și mai multe produse decât anul trecut din categorii diverse. Ei au comandat, în medie, șase produse care beneficiază de transport gratuit la easybox. Anul acesta, la orice abonament nou cumpărat sau reînnoit, eMAG oferă de Black Friday patru vouchere în valoare de 25 de lei în patru aplicații de ecommerce, pe eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful. Astfel costul abonamentului pe un an de zile este zero.

„Rezultatele din primele trei ore confirmă tendința de pregătire înainte de eveniment: clienții au fost atenți, s-au pregătit înainte și au prins produsele de care aveau nevoie la cel mai bun preț din an. În continuare sunt milioane de produse pentru orice nevoie, dar și oferte pe care clienții nu le găsesc pe eMAG decât astăzi: case, vacanțe, vouchere de avion, mașini și motociclete, servicii medicale, dar și o mulțime de experiențe inedite,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Recorduri în primele trei ore de la startul eMAG Black Friday

  • Produse în valoare de 7 milioane lei au fost comandate în primul minut de la start
  • Minutul de aur, la 07:19 – comenzi în valoare de 9 milioane de lei, în creștere de la 6,3 milioane lei față de anul trecut
  • Plata cu cardul a atins cel mai ridicat nivel de până acum: 75,2%, în creștere de la 63% anul trecut
  • 60% din totalul comenzilor vor fi livrate la easybox, în creștere de la 54%
  • Comanda cu numărul cel mai mare de produse: 22 produse diferite din categoriile jucării, cafea, îmbrăcăminte, accesorii de bucătărie, cosmetice și igienă personală, produse pentru casă

Livrări de Black Friday eMAG

  • Primele 5.000 de colete au fost expediate la easybox
  • 435.000 de comenzi sunt pregătite să fie livrate pe parcursul zilei
  • Comenzile vor fi livrate până pe 24 noiembrie

Cifre cheie din primele 30 de minute ale evenimentului Black Friday 2023

  • 1,5 milioane de produse în valoare de 417 milioane de lei au fost comandate în primele 3 ore de la start, în creștere cu 340.000 de produse față de anul trecut
  • Peste 300.000 de produse au fost comandate din Marketplace, în creștere cu 24%
  • Vizite de pe mobil 86%, în creștere de la 83% anul trecut
  • Clienții Genius au comandat, în medie, 6 produse cu o valoare medie per client de 1.400 de lei
  • Peste 10.000 de selleri au înregistrat comenzi în cadrul evenimentului

Experiențe unice de Black Friday:

Top categorii

  • Laptopuri, IT, birotică și papetărie:  59.000
  • TV, Audio-Video, gaming și cărți:  59.000
  • Electrocasnice mici și mari: 122.000
  • Telefoane, tablete și gadget-uri: 8.0000
  • Jucării si articole pentru copii:  204.000
  • Fashion si sport: 46.000
  • Mobilă și casă: 92.000
  • Parfumuri, îngrijire personală și cosmetice: 281.000
  • Băuturi, băcănie și petshop: 366.000
  • Bricolaj, grădină și auto: 51.000

Produse speciale vândute:

  • Pachete turistice – 847 nopți de cazare
  • Automobile  - 11  comenzi
  • Ceasuri și bijuterii - 40 comenzi
  • Aur și monede  - 2,1 kg
  • Carne de porc și mezeluri – 15.100 kg
  • Servicii medicale și pachete de înfrumusețare  – 788 comenzi
  • Vouchere cu reducere de 50% la bilete de avion – 3.169  bilete comandate

Topul județelor cu cele mai mari valori înregistrate la nivel de client

  • Iași
  • Sălaj
  • Bistrița-Năsăud
  • Dolj
  • București

UPDATE 10 noiembrie, situația plăților prin PayU la ora 12.30:

Cât se cumpără online de Black Friday 2023 în România?

  • Numărul de tranzacții: ~625.011
  • Valoarea totală a volumelor tranzacționate: ~352,92 mil RON
  • Minutul de aur: 7.431 tranzactii ora 8:45
  • Valoarea medie a coșului de cumpărături: 625 RON
  • Tranzactii realizate cu cardul salvat : 43,4%
  • Tranzactii prin rate : ~99.2 mil RON

Ce se cumpără de Black Friday 2023 în România?

  • It&C ocupă primul loc în preferințele românilor de Black Friday 2023 cu categoriile de electrocasnice mici și mari, laptopuri, TV, audio-video și telefoane;
  • Beauty și îngrijire personală
  • Băuturi, băcănie, home&deco, fashion
  • Services – food and delivery, abonamente restaurante, servicii medicale & nopți de cazare, aur, abonamente pentru companii aeriene etc.

Top 3 tranzacții efecutate până la ora 12:34:

  • Industria de IT&C ocupă primul loc în topul tranzacțiilor efectuate până la ora 12:34, cu o tranzacție în valoare de 54.129 RON
  • Etail ocupă următoarele două locuri, cu două tranzacții în : 47.700 RON și 43.887 RON

UPDATE 10 noiembrie, ora 10.00: Black Friday 2023 la eMAG: cu 7 din 10 comenzi la cel mai bun preț din an, clienții au dat 18.600 comenzi pe minut

  • • După primele 30 de minute, vânzări de 180 milioane de lei, în creștere cu 19% față de 2022
  • • Minutul de aur: 9 milioane de lei, în creștere de la 6,3 milioane lei față de anul trecut
  • • Secunda de aur: 452 de produse comandate într-o secundă
  • • Mult mai multe produse comandate: în primele 15 minute, clienții au comandat 280.000 de produse, cu 17% mai mult comparativ cu anul trecut
  • • 28% dintre produsele comandate în primele 30 de minute se aflau în listele de favorite ale clienților

Black Friday a început în forță la eMAG la ora 7:15, iar interesul clienților a fost mai mare ca oricând în istoria evenimentului, aflat anul acesta la a 13-a ediție: în primele 15 minute de la start, românii au comandat 280.000 de produse, într-un ritm de 18.600 pe minut. Mai mult de un sfert dintre produsele comandate în prima jumătate de oră de la start se aflau în listele de favorite ale clienților.

Anul acesta, clienții au la dispoziție 3 milioane de oferte potrivite pentru toate nevoile, pe care eMAG le-a pus la dispoziție împreună cu mii de comercianți care vând pe platforma Marketplace.

În primele 30 de minute, valoarea comenzilor de Black Friday pe eMAG a fost cu 19% mai mare față de anul trecut, ajungând la 180 milioane de lei. Clienții au comandat 472.000 produse, atât din oferta eMAG și a comercianților care vând prin Marketplace, în creștere cu 20% comparativ cu anul anterior. O mare parte dintre ele vor beneficia de transport gratuit la easybox prin abonamentul Genius. După primele 15 minute, 8,82% dintre comenzi au fost plasate de către clienți cu abonamentul Genius, dublu față de anul trecut.

„Cu șapte din zece comenzi din ofertă la cel mai bun preț din an, Black Friday a atras interesul unui număr mare de clienți care, astăzi, au ocazia să își cumpere produsele pe care le-au așteptat poate tot anul. Diversitatea coșului de cumpărături, care adună 4,5 produse din mai multe categorii, confirmă faptul că Black Friday rămâne cel mai bun moment din an pentru a cumpăra tot ce ai nevoie și răspunde nevoii actuale a oamenilor de a beneficia de reduceri", a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Clienții eMAG pun mai multe produse în coș, din categorii mai diverse, dar și multe produse speciale și experiențe.

Primele produse vândute din oferta eMAG, aflate și în lista de favorite:

  • · Telefon mobil Apple iPhone 13, 128GB, 5G, Midnight, 300 bucăți, 2.799,99 lei, reducere 22% de la 3.599,99 lei
  • · Mașină de spălat rufe Samsung WW70TA046AE , 500 buc., la 1.199 lei, reducere de la 2.332,99 lei
  • · Epilator IPL Braun Silk-expert PRO 5 PL5160 500 buc., 799,99 lei, reducere de la 2.549,99 lei
  • · Televizor Samsung LED 65AU7092, 163 cm, Smart, 4K Ultra HD, 400 buc., la 1999 lei, reducere de la 3.689,99 lei
  • · Placă video GIGABYTE GeForce RTX 3060 WINDFORCE OC rev. 2.0, 12GB GDDR6, 192-bit, 100 buc., la 999,99 lei, reducere de la 1.699,99 lei

Produse speciale și experiențe comandate după primele 30 de minute

  • • 5 automobile marca Volkswagen, Ford Kuga, Peugeot
  • • Un apartament de 2 camere la Năvodari
  • • 47 de nopți de cazare
  • • 10 g de aur și monede
  • • 29 de ceasuri și bijuterii
  • • 403 de pachete de sănătate și înfrumusețare

Cifre cheie din primele 30 de minute ale evenimentului Black Friday 2023

  • • Vânzări de 180 milioane de lei, în creștere cu 29 milioane de lei, cu 19% peste anul trecut
  • • 83% dintre comenzi au fost plătite cu cardul
  • • Peste 472.000 produse comandate în primele 30 de minute
  • • 89% dintre comenzi plasate din aplicația eMAG
  • • Minutul de aur: la 07:19, produse comandate în valoare de 9 milioane de lei în creștere de la 6,3 milioane lei
  • • Secunda de aur: la 7:17:16 au fost comandate 452 produse pe secundă

Top produse comandate după primele 30 minute

  • · 86.000 de produse cosmetice și de îngrijire personală
  • · 44.000 de electrocasnice mici
  • · 22.000 de televizoare, audio-video, gaming și cărti
  • · 26.000 de smartphone-uri și gadgeturi
  • · 19.000 de laptopuri și echipamente IT
  • · 44.000 de electrocasnice mici si mari
  • · 14.000 de produse fashion și sport
  • · 15.700 de produse de bricolaj, grădină și auto

În plus, în ziua de Black Friday, pentru a le da clienților posibilitatea de a se bucura de oferte fără grija costului de transport, eMAG oferă patru vouchere în valoare de 25 de lei în cele patru aplicații de ecommerce, eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful clienților care cumpără sau reînnoiesc abonamentul Genius. Astfel costul abonamentului pe un an de zile este zero.

Anul acesta, peste 2 milioane de clienți eMAG, dublu față de anul trecut, au la dispoziție soluții de plată flexibile și pot achita în patru rate prin contul eMAG/My Wallet, fără dobândă și fără comision, produsele pe care le achiziționează de Black Friday.

UPDATE 1o noiembrie, situația plăților PayU de la ora 8.45

Cât se cumpără online de Black Friday 2023 în România?

  • Numărul de tranzacții: ~296.709
  • Valoarea totală a volumelor tranzacționate: ~185,52 mil RON
  • Minutul de aur: 7.431 tranzactii ora 8:45
  • Valoarea medie a coșului de cumpărături: 619 RON
  • Tranzactii realizate cu cardul salvat : 63%
  • Tranzactii prin rate : ~54 mil RON

Ce se cumpără de Black Friday 2023 în România?

  • It&C ocupă primul loc în preferințele românilor de Black Friday 2023 cu categoriile de electrocasnice mici și mari, laptopuri, TV, audio-video și telefoane;
  • Beauty și îngrijire personală
  • Băuturi, băcănie, home&deco, fashion
  • Services – food and delivery, abonamente restaurante, servicii medicale & nopți de cazare, aur, abonamente pentru companii aeriene etc.

Top 3 tranzacții efecutate până la ora 8:45:

  • Industria de IT&C ocupă primele doua locuri în topul tranzacțiilor efectuate până la ora 8:45, cu tranzacții în valoare de 68.798 RON
  • Etail: 31.842 RON

S-a observat în ultimii ani felul în care "Black Friday"-ul mioritic a devenit o tocăniţă tradiţională, iar sărbătoarea în sine nu mai seamănă absolut deloc cu originalul de peste ocean. Dacă punem la socoteală şi faptul că sloganul de anul acesta, în România, este "Perioada cu cele mai multe reduceri din an", în loc de "Perioada cu cele mai mari reduceri din an", atunci tabloul ofertelor este complet. Aşadar, nuanţarea mesajului arată, în fapt, cum scopul magazinelor (off sau online) scuză mijloacele.

Românii, mai cumpătaţi în "Vinerea Neagră" din acest an

Inflaţia şi climatul economic incert au determinat ca, în acest an, de "Black Friday", ponderea românilor care intenţionează să profite de reduceri să scadă cu 5% faţă de 2022, până la 57%, de la 62%, reiese din cel mai recent studiu MKOR privind cumpărăturile efectuate cu ocazia sărbătorii reducerilor. Astfel, şase din zece români intenţionează să facă achiziţii de "Black Friday" în 2023, în scădere comparativ cu anul anterior. Opt din zece consumatori au un buget dedicat, faţă de doar 20% anul trecut.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.