Viitorul şef al Daimler AG, Ola Kaellenius, lucrează la un program de reducere a costurilor pentru a atinge marjele de profit, ameninţate de escaladarea tensiunilor comerciale globale şi de intensificarea problemelor cu care se confruntă fabricile, a anunţat publicaţia germană Handelsblatt, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Reuters potrivit Agerpres
Informaţia vine după ce în februarie Daimler anunţa că va adopta măsuri de reducere a costurilor, în urma scăderii profitului operaţional cu 22% în trimestrul patru din 2018, din cauza efectelor tensiunilor comerciale globale, ale majorării costurilor pentru dezvoltarea vehiculelor electrice şi declinului din industria auto.
Kaellenius, care îl va înlocui pe Dieter Zetsche în funcţia de director general după adunarea generală a acţionarilor din 22 mai, lucrează de luni de zile la o iniţiativă de reducere a costurilor, intitulată "Move", care ar urma să fie anunţată oficial în vară, informează Handelsblatt.
Costurile administrative vor fi reduse cu aproximativ 20% şi va fi îmbunătăţită eficienţa, susţine publicaţia germană.
Reprezentanţii Daimler nu au comentat informaţia.
Luna aceasta, Kaellenius a declarat că Daimler va reduce semnificativ, până în 2025, costurile de dezvoltare la noile maşini Mercedes-Benz şi va adânci alianţele cu firme rivale ca o metodă de a-şi îmbunătăţi marjele de profit.
Profitul operaţional al Daimler AG a scăzut cu 16% în primul trimestru din 2019, în pofida unui câştig excepţional de 718 milioane de euro, deoarece scăderea cu 4% a vânzărilor Mercedes-Benz, costurile mai ridicate ale materiilor prime şi investiţiile au afectat câştigurile.
Profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) a scăzut la 2,80 miliarde de euro în primele trei luni din acest an, sub estimările analiştilor, de 2,89 miliarde de euro.
Daimler a reafirmat că se aşteaptă în acest an la o uşoară creştere a vânzărilor, a venitului şi a profitului operaţional, dar numai după implementarea măsurilor de reducere a costurilor.
"Nu putem fi mulţumiţi de aceste rezultate, va trebui să muncim din greu pentru a ne îndeplini ţintele pe 2019", a afirmat directorul general Dieter Zetsche.
Rentabilitatea vânzărilor (ROS) la divizia Mercedes-Benz a scăzut la 6,1% în primul trimestru din 2019, de la 9% în urmă cu un an, din cauza declinului vânzărilor cu 3% în China.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Daimler intenţionează să-şi reducă cu 20% costurile administrative
Explorează subiectul
Articole Similare

37
Zvonuri legate de o posibilă spargere a bulei speculative din AI a făcut ca bursele europene să închidă vineri în scădere
37

46
Cresc preţurile petrolului, după ce portul rusesc Novorossiisk suspendă exporturile în urma unui atac ucrainean
46

986
Trucul banal pentru a economisi la factura de energie: trebuie acționat la ora 17.30
986

833
Budapesta iese la atac: Ungaria va sesiza Curtea de Justiţie a UE împotriva interdicţiei europene privind importurile de gaz rusesc
833

87
Economia Bulgariei, cea mai puternică din Sud-Estul Europei
87

20
Elveția și SUA ajung la un acord: taxe vamale reduse de la 39% la 15%
20

30
ROCA Industry a încheiat primele nouă luni din 2025 cu afaceri de 493,8 milioane lei, în creştere cu 4,5%
30

1.054
De ce lipsesc ouăle din unele supermarketuri? Consiliul Concurenței intră pe fir. Ministrul Agriculturii: 'Criză nu o să fie niciodată'
1.054

12
BVB raportează un profit net de 5,65 milioane lei în primele nouă luni din 2025
12

1.350
FMI cere României disciplină totală: reforme dure și consolidare fiscală pentru a evita riscuri majore / Ce spune despre creșterea economică și inflație (raport)
1.350

59
Inspectorii vamali de la Constanța Sud au reținut bunuri contrafăcute în valoare de 2 milioane lei
59

22
Biofarm își consolidează poziția pe piața farmaceutică românească
22

1.600
Motivul din spatele crizei de ouă din supermarketuri: Fenomenul care se petrece în Occident afectează România
1.600


















Comentează