Reglementările privind sloturile de decolare şi aterizare pe aeroporturile europene nu ar trebui modificate pentru a proteja companiile aeriene tradiţionale, a declarat pentru Reuters şeful Wizz Air, Jozsef Varadi, adăugând că acestea ar trebui puse la dispoziţia altor companii aeriene dacă operatorii existenţi nu sunt capabili să le utilizeze, conform Agerpres.
"Lăsaţi reglementările privind sloturile aşa cum erau înaintea pandemiei şi piaţa va rezolva această situaţie. De ce sunt ele protejate în beneficiul companiilor aeriene tradiţionale, care sunt incapabile să le utilizeze deoarece sunt ineficiente. Acesta este un mod de a distorsiona şi mai mult piaţa, permiţând doar accesul anumitori operatori aerieni, în detrimentul altora, care de fapt ar putea fi mult mai eficienţi", a afirmat Varadi, referindu-se la sloturi.
Legislaţia europeană obligă transportatorii aerieni să utilizeze cel puţin 80% din sloturile lor de decolare şi aterizare pe aeroporturi, în caz contrar riscând să le piardă în următorul an. Însă aceste reguli, concepute pentru situaţii normale de trafic, au devenit imposibil de aplicat în contextul scăderii dramatice a cererii pentru bilete de avion ca urmare a pandemiei de coronavirus.
După ce, în luna martie 2020, a suspendat aplicarea regulilor europene cu privire la utilizarea sloturilor, în ideea de a evita ca transportatorii aerieni să opereze zboruri cu avioane goale, Bruxelles-ul a recomandat o revenire progresivă la normalitate ca urmare a redresării parţiale a traficului aerian.
Începând din data de 28 martie 2021, companiile aeriene sunt obligate să utilizeze 50% din sloturile lor de decolare şi aterizare pe aeroporturi, pentru a putea să şi le păstreze, însă chiar şi acest procent este considerat excesiv de sectorul aerian, care este încă într-o fază de convalescenţă, în special după apariţia variantei Omicron care a provocat o nouă scădere a rezervărilor în această iarnă.
Organizaţiile care reprezintă aeroporturile au avut în ultimele luni schimburi aprinse de opinii cu Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), în special cu privire la redevenţele strânse de aeroporturi din partea companiilor aeriene pentru fiecare decolare şi aterizare, în condiţiile în care întregul sector se confruntă cu o situaţie financiară delicată.
Șeful Wizz Air, Jozsef Varadi: Lăsaţi reglementările privind sloturile aşa cum erau înaintea pandemiei şi piaţa va rezolva această situaţie

Sursă foto: http://atwonline.com/airline-financials/wizz-air-3q-profit-falls-57-rising-fuel-labor-expenses
Explorează subiectul
Articole Similare

37
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
37

1.508
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.508

3.607
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.607

2.785
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.785

1.360
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.360

38
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
38

156
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
156

45
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
45

45
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
45

101
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
101

2.563
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
2.563

18
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
18

29
Serbia primește o amânare de trei luni pentru compania petrolieră NIS, controlată majoritar de Rusia
29

















Comentează