Reglementările privind sloturile de decolare şi aterizare pe aeroporturile europene nu ar trebui modificate pentru a proteja companiile aeriene tradiţionale, a declarat pentru Reuters şeful Wizz Air, Jozsef Varadi, adăugând că acestea ar trebui puse la dispoziţia altor companii aeriene dacă operatorii existenţi nu sunt capabili să le utilizeze, conform Agerpres.
"Lăsaţi reglementările privind sloturile aşa cum erau înaintea pandemiei şi piaţa va rezolva această situaţie. De ce sunt ele protejate în beneficiul companiilor aeriene tradiţionale, care sunt incapabile să le utilizeze deoarece sunt ineficiente. Acesta este un mod de a distorsiona şi mai mult piaţa, permiţând doar accesul anumitori operatori aerieni, în detrimentul altora, care de fapt ar putea fi mult mai eficienţi", a afirmat Varadi, referindu-se la sloturi.
Legislaţia europeană obligă transportatorii aerieni să utilizeze cel puţin 80% din sloturile lor de decolare şi aterizare pe aeroporturi, în caz contrar riscând să le piardă în următorul an. Însă aceste reguli, concepute pentru situaţii normale de trafic, au devenit imposibil de aplicat în contextul scăderii dramatice a cererii pentru bilete de avion ca urmare a pandemiei de coronavirus.
După ce, în luna martie 2020, a suspendat aplicarea regulilor europene cu privire la utilizarea sloturilor, în ideea de a evita ca transportatorii aerieni să opereze zboruri cu avioane goale, Bruxelles-ul a recomandat o revenire progresivă la normalitate ca urmare a redresării parţiale a traficului aerian.
Începând din data de 28 martie 2021, companiile aeriene sunt obligate să utilizeze 50% din sloturile lor de decolare şi aterizare pe aeroporturi, pentru a putea să şi le păstreze, însă chiar şi acest procent este considerat excesiv de sectorul aerian, care este încă într-o fază de convalescenţă, în special după apariţia variantei Omicron care a provocat o nouă scădere a rezervărilor în această iarnă.
Organizaţiile care reprezintă aeroporturile au avut în ultimele luni schimburi aprinse de opinii cu Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), în special cu privire la redevenţele strânse de aeroporturi din partea companiilor aeriene pentru fiecare decolare şi aterizare, în condiţiile în care întregul sector se confruntă cu o situaţie financiară delicată.
Șeful Wizz Air, Jozsef Varadi: Lăsaţi reglementările privind sloturile aşa cum erau înaintea pandemiei şi piaţa va rezolva această situaţie

Sursă foto: http://atwonline.com/airline-financials/wizz-air-3q-profit-falls-57-rising-fuel-labor-expenses
Explorează subiectul
Articole Similare

517
Aurul nu dă semne de oboseală și urcă spre culmi istorice. Investitorii spun că nu se oprește aici
517

2.208
Se pune frână proiectului de suflet al lui Bolojan: Șoseaua de mare viteză care leagă România de Europa, blocată la centru
2.208

1.237
VIDEO Ilie Bolojan promite scăderea facturilor la energie din 2026: 'Facturile ar trebui să scadă, pentru că vor intra în funcțiune noi modalități de stocare a energiei'
1.237

44
AMEPIP anunţă reluarea procedurii de selecţie pentru membrii Consiliului de Admnistrație ai Iprochim SA
44

49
Parteneriat de un miliard de dolari între Arabia Saudită şi Trump Organization: Ce presupune 'Trump Plaza Jeddah'
49

4.068
Cutremur pe piața asigurărilor: ASF interzice un gigant lider regional să vândă polițe
4.068

1.372
Articol în presa străină: Între Franța și Grecia: România, lider la deficit în Uniunea Europeană. Cât e economie și cât e politică?
1.372

873
Ministrul Finanţelor, după publicarea recrificării bugetare: 'Ne asigurăm că statul îşi poate îndeplini toate obligaţiile'
873

119
Moment istoric pentru Hunedoara: BERD finanțează cu 14 milioane de euro cel mai mare proiect de apă și canalizare din județ
119

65
România își consolidează parteneriatul energetic cu Japonia. Cristian Bușoi: 'Putem atrage investiții în regenerabile și hidrogen'
65

3.231
DOCUMENT Ministerul Finanțelor a publicat rectificarea bugetară - Ce ministere primesc bani în plus și pentru ce
3.231

10.283
Dorinel Umbrărescu pregătește o lovitură de proporții: Salvează din ghearele falimentului un colos al industriei românești
10.283

1.177
Gaura de la buget se adâncește: Deficitul bugetar a urcat la 4,54% din PIB
1.177
Comentează