Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ion Vela a propus achiziţionarea de către Senat a unei prize pentru autoturismele electrice: Decizia Biroului permanent se va lua săptămâna viitoare

Inquam Photos / Octav Ganea
Senatul Romaniei

Senatorul liberal Ion Marcel Vela a propus achiziţionarea şi instalarea unei prize pentru alimentarea autoturismelor electrice, însă secretarul general al acestei Camere a precizat, într-un răspuns adresat Biroului permanent, că Senatul, ca instituţie publică, nu are în prezent în dotare vehicule electrice, motiv pentru care o asemenea investiţie din fonduri publice nu se justifică în acest an.

"Precizând că, în conformitate cu art. 22 alin. 1) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, ordonatorii de credite au obligaţia de a utiliza creditele bugetare pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituţiei şi având în vedere că Senatul, ca instituţie publică, nu are în prezent în dotare vehicule electrice, considerăm că o asemenea investiţie din fonduri publice nu se justifică în acest an", reiese dintr-o adresă înaintată Biroului permanent al Senatului de către secretarul general al acestei Camere.

Biroul permanent urmează să ia o decizie în acest caz în cadrul şedinţei de săptămâna viitoare. Din adresa secretarului general mai reiese că în şedinţa din 1 septembrie Biroul permanent a aprobat achiziţionarea şi instalarea unei prize pentru alimentarea autoturismelor electrice. "La propunerea domnului senator Ion Marcel Vela, secretar al Senatului, Biroul permanent, în şedinţa din data de 1 septembrie 2017, a aprobat achiziţionarea şi instalarea unei prize pentru alimentarea autoturismelor electrice. Din analiza unor oferte existente pe piaţa din România a rezultat că în funcţie de modelul autoturismelor electrice se utilizează staţii de încărcare care pot genera curent alternativ - AC cu puteri de 3,7+7,4 kW în curent monofazat sau 11+44 kW în curent trifazat şi staţii care pot genera curent continuu - DC cu puteri de 20+60kW. Staţiile în curent alternativ monofazat au puteri reduse şi sunt destinate cu precădere pentru utilizare în zone rezidenţiale unde încărcarea se face lent. Pentru zonele publice se pretează staţiile de încărcare cu puteri mari, generatoare de curent alternativ AC - trifazat sau/şi generatoare de curent continuu - DC, astfel încât încărcarea să se realizeze în mod rapid", se arată în document.

Conform aceleiaşi surse, având în vedere că staţia ar urma să fie amplasată pe spaţiul administrat de Senat şi că în acest moment sunt comercializate pe piaţă mai multe tipuri de autoturisme electrice, pentru a da posibilitatea ca această staţie să fie utilizată de cât mai mulţi beneficiari (demnitari, angajaţi, invitaţi, etc) s-ar preta montarea unei staţii de putere pentru încărcare rapidă şi prevăzută cu ajustarea automată a puterii de încărcare. Din document mai reiese că există două variante pentru achiziţionarea unor astfel de staţii de alimentare. "Varianta minimă" ar fi o staţie de alimentare în curent alternativ - AC trifazat care poate alimenta simultan două autoturisme în circa 1 - 3 ore, având o putere instalată de 50 de KW. Costul estimat al staţiei este de 10.000 de euro, la care se adaugă costurile pentru executarea lucrărilor conexe necesare, ajungând la un total de 15.000 de euro.

"Varianta optimă" ar fi o staţie de alimentare care să genereze atât curent alternativ - AC trifazat printr-o priză tip 2, cât şi curent continuu - DC prin două prize, una conform standardului european - CCS şi una conform standardului asiatic - CHAdeMO. Acest tip de staţie cu o putere instalată de 100kW poate alimenta simultan în circa 30 - 60 minute două autovehicule în oricare din combinaţiile AC - tip 2, DC-CCS, DC-CHAdeMO. Costul estimat al unei staţii este de 40.000 de euro, fiind necesare de asemenea lucrări conexe şi investiţii care ar duce suma totală în jurul valorii de 50.000 de euro, conform Agerpres. Potrivit documentului, în oricare dintre cele două variante, costurile de încărcare a autoturismelor proprietate personală vor fi suportate de beneficiari.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.