Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Studiu: Avionul cu hidrogen, insuficient pentru reducerea amprentei de carbon din sectorul aerian

https://www.profit.ro/
hidrogen verde

Introducerea aeronavelor alimentate cu hidrogen începând din 2035 va permite limitarea emisiilor de CO2, însă doar această măsură nu va reduce amprenta de carbon din sectorul aerian, conform unui studiu prezentat miercuri de organizaţia International Council on Clean Transportation (ICCT), informează AFP.

Motorul cu hidrogen nu emite poluare sau gaze cu efect de seră, deoarece produce vapori de apă. Acest lucru presupune, totuşi, că hidrogenul în sine este "curat", adică produs prin electroliza apei folosind electricitate din surse regenerabile (hidrogen verde), potrivit Agerpres.

În timp ce zborurile pe distanţe lungi nu pot fi alimentate cu hidrogen, în special din cauza volumului care ar fi necesar pentru stocarea la bord a acestuia, "aeronavele cu hidrogen sunt viabile pentru zborurile pe distanţe scurte şi medii şi ar putea elimina practic emisiile de CO2", potrivit ICCT.

Aceste avioane, care ar avea o autonomie mai mică în comparaţie cu cea a aeronavelor care ard kerosen, ar putea reprezenta aproape o treime din traficul mondial de pasageri din 2035, dată prevăzută pentru intrarea lor în exploatare de către producătorul Airbus, care a făcut din aeronavele alimentate cu hidrogen o "axă strategică majoră".

ICCT a luat în considerare două proiecte pentru aeronave cu hidrogen: un bireactor cu un singur culoar din clasa A320 şi un avion regional turbopropulsor ATR-72.

Bireactorul ar putea transporta 165 de pasageri pe 3.400 de kilometri, acoperind 71% din piaţa sa, iar turbopropulsorul 70 de pasageri pe 1.400 de kilometri, ceea ce reprezintă 97% din piaţa sa.

Sectorul aerian a transportat 4,5 miliarde de pasageri în 2019, producând 900 de milioane de tone de CO2, sau aproape 3% din emisiile globale. Este de aşteptat ca cifrele să se dubleze până în 2050.

Dacă toate rutele aeriene eligibile ar fi deservite de aeronave alimentate cu hidrogen în 2050, acestea ar reduce emisiile din transportul aerian cu 31%, sau 628 de milioane de tone de CO2. Acest lucru ar aduce amprenta de carbon a sectorului aerian la nivelul preconizat pentru 2035, când va intra în funcţiune, notează studiul.

"Un scenariu mai puţin ambiţios ce prevede adoptarea aeronavelor cu hidrogen în proporţie de 20-40% pe aceste rute ar evita 126 până la 251 de milioane de tone echivalente CO2 în 2050, ceea ce reprezintă 6 până 12% din emisiile transportului aerian de pasageri", notează ICCT.

Studiul nu a inclus în sfera sa de aplicare celelalte pârghii care se preconizează să reducă amprenta sectorului (evoluţii tehnologice la aeronave, o mai bună gestionare a sistemului de control al traficului aerian, introducerea de combustibili sustenabili).

Hidrogenul verde va fi mai ieftin decât viitorii combustibili sintetici sustenabili, dar va costa mai mult decât kerosenul şi, prin urmare, va necesita sprijin financiar din partea guvernelor.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.