Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ANI face ravagii: 19 primari, viceprimari și aleși locali prinși în ilegalitate

integritate, ani

Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existența conflictului de interese de natură administrativă, precum şi indicii privind existența conflictului de interese de natură penală  în cazul a 19 foști și actuali aleși locali, după cum urmează:

1.    LAURUS MIRCEA, primar al orașului Milișăuți, județul Suceava

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de primar, în anul 2013, a emis și semnat o Dispoziție și a semnat contractul individual de muncă privind angajarea fiicei sale în funcția de muncitor calificat în cadrul Serviciului gospodărie comunală, administrativ din aparatul de specialitate al primarului.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 și art. 76 din Legea nr. 161/2003.

2.    DULGHERU ȘTEFAN, primar al comunei Leorda, județul Botoșani

CONFLICT DE INTERESE PENAL

În calitate primar, a semnat în anul 2013 contractul de concesiune încheiat cu Cooperativa Agricolă „Libertate și Prietenie” (în cadrul căreia persoana evaluată a deținut funcția de administrator), precum și inițierea proiectelor de hotărâre care au stat la baza încheierii contractului menționat.

 

Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Dorohoi în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către DULGHERU ȘTEFAN a infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301 din Codul Penal al României.

3.  HAȚEGAN PETRU, primar al comunei Iablanița, județul Caraș-Severin

INCOMPATIBILITATE

În perioada 24 septembrie 2012 – 29 iunie 2014, a deținut simultan funcția de primar și calitatea de membru al Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale Iablanița, încălcând astfel prevederile legale ale art. 87, alin. (1), lit d) și ale art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003.

4.  RÎCANU IONUȚ, actual primar și fost viceprimar al comunei Căldăraru, județul Argeș

INCOMPATIBILITATE

În perioada 12 iulie 2012 – 26 aprilie 2016, a deținut simultan funcția de viceprimar și calitatea de comerciant persoană fizică (titular al „Rîcanu D. Ionuț Întreprindere Individuală”), încălcând astfel prevederile legale ale art. 87, alin. (1), lit g) și ale art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003.

5. NEACȘU FLOREA, primar al comunei Gighera, județul Dolj

INCOMPATIBILITATE

În perioada decembrie 2012 - mai 2013, a deținut simultan funcția de primar și calitatea de membru în consiliul de administrație al Școlii Gimnaziale Gighera, județul Dolj, încălcând astfel prevederile legale ale art. 87, alin. (1), lit d) din Legea nr. 161/2003.

6.  DIACONU CONSTANTIN DORU, actual primar și fost viceprimar al comunei Roșiile, județul Vâlcea

INCOMPATIBILITATE

În perioada 27 iunie 2012 – 24 martie 2015, a deținut simultan funcția de viceprimar și pe cea de administrator al S.C. Ademivil S.R.L., încălcând astfel prevederile legale ale art. 87, alin. (1), lit d) din Legea nr. 161/2003.

7.  PRODAN VASILE, primar al comunei Corni, județul Galați

INCOMPATIBILITATE

În perioada 21 iunie 2012 – 28 noiembrie 2016, a deținut simultan funcția de primar și calitatea de administrator în cadrul S.C. Prodi 13 S.R.L., încălcând astfel prevederile legale ale art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

8.  DARIE GHEORGHE DĂNUȚ, viceprimar al comunei Moieciu, județul Brașov

INCOMPATIBILITATE

În perioada 28 iunie 2012 – 09 mai 2014, a deținut simultan funcția de viceprimar și calitatea de administrator în cadrul S.C. Danfor S.R.L., încălcând astfel prevederile legale ale art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

9.  MUȘAT PETRICĂ-DANIEL, viceprimar al comunei Rușețu, județul Buzău

INCOMPATIBILITATE

Începând cu data de 25 iunie 2016, deține simultan funcția de viceprimar și calitatea de comerciant persoană fizică (reprezentant întreprindere familială) în cadrul Mușat A Petrică-Daniel Întreprindere Individuală, încălcând astfel prevederile legale ale art. 87, alin. (1), lit. g) și art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003.

10.  VÎRLAN COSTICĂ, actual viceprimar și fost consilier local al comunei Gura Văii, județul Bacău

INCOMPATIBILITATE

În perioada 30 aprilie 2014 – 06 iulie 2016, a deținut simultan funcția de consilier local și pe cea de șofer în cadrul compartimentului de deservire din aparatul de specialitate al primarului comunei Gura Văii, județul Bacău, încălcând astfel prevederile legale ale art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

11. POPA IOAN, actual consilier local și fost viceprimar al comunei Ion Neculce, județul Iași

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitării mandatului de consilier local, acesta a votat adoptarea Hotărârii Consiliului Local Ion Neculce, potrivit căreia persoana evaluată a fost aleasă în funcția de viceprimar al acestei comune.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70, art. 71 și art. 77 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001 și cu dispozițiile art. 75 și art. 77 din Legea nr. 393/2004.

12. TUPIȚĂ GHEORGHE, consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Desești, județul Maramureș

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului Local privind modificarea și completarea unei Hotărâri anterioare privind aprobarea închirierii unei suprafețe de 1414 ha pășune ce se află în proprietatea publică a Comunei Desești, Județul Maramureș, în baza căreia a fost încheiat un Contract de închiriere între Primăria Comunei Desești și Asociația “Plisaca”, din care acesta făcea parte.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 și art. 77 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001 și cu dispozițiile art. 75, lit. a)  și art. 77 din Legea nr. 393/2004.

13. ȘCHIOPU RADU, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Răsmirești, județul Teleorman

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local, a participat la luarea deciziei și aprobării Hotărârilor Consiliului Local privind stabilirea suprafeței de pășune închiriată Asociației Crescătorilor de Animale Răsmirești-Teleorman și stabilirea taxei chiriei pentru terenurile din islazul comunal al Consiliul Local Răsmirești, pentru ca ulterior să fie încheiate Contractul de închiriere între CL al comunei Răsmirești și această asociație (în cadrul căreia persoana evaluată deține calitatea de membru fondator) și Contractul de închiriere pentru suprafețele de teren arabil din islazul comunal.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001 și cu dispozițiile art. 75, lit. f)  și art. 77 din Legea nr. 393/2004.

14. SARION FLORINEL, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Girov, județul Neamț

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local, în anul 2013, a participat la luarea deciziei și aprobării Hotărârii Consiliului Local privind atribuirea unor suprafețe de pășune către crescătorii de animale de pe teritoriul comunei Girov. Ulterior, a fost încheiat Actul adițional la contractul de pășunat, prin care a fost stabilit planul de amplasament al suprafeței de 10 ha și a fost calculată taxa de pășunat pentru anul 2013, între Consiliul Local al comunei Girov și SC Agricola Biosere SRL, societate comercială în cadrul căreia persoana evaluată deținea calitatea de asociat unic.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001 și cu dispozițiile art. 75, lit. a)  și art. 77 din Legea nr. 393/2004.

15. VLAD COBELEȚA CONSTANTIN, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Ulma, județul Suceava

INCOMPATIBILITATE

În perioada 14 noiembrie 2012 – 30 septembrie 2016, a deținut simultan funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al primarului comunei Ulma, județul Suceva, încălcând astfel prevederile legale ale art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

16. ASAN ANGHEL, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Stănești, județul Giurgiu

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea a două Hotărâri ale Consiliului Local Stănești privind aprobarea modificării contractelor de închiriere a unor suprafețe de teren arabil aflat în administrarea Consiliului Local încheiate cu crescătorii de animale și privind revocarea unei Hotărâri anterioare, emise de Consiliul Local Stănești, fără a anunța la începutul dezbaterilor interesul personal pe care îl avea în problema respectivă, deși avea posibilitatea să anticipeze că o decizie prin care s-ar aproba concesionarea pășunilor prezintă un avantaj pentru nora sa.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 și art. 77 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001 și cu dispozițiile art. 75, lit. a)  și art. 77 din Legea nr. 393/2004.

17. ȘTEȚCO GAVRILĂ, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Răstolița, județul Mureș

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitatea sa de membru al Comisiei de buget-finanțe, agricultură, amenajare a teritoriului și urbanism a dat aviz favorabil în ședința comisiei de specialitate, a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârilor Consiliului local precum și la dezbaterile care au stat la baza adoptării acestora, deși a putut anticipa că deciziile la care a luat parte ar reprezenta un beneficiu pentru fiul său prin încheierea unui Contract de concesiune cu comuna Răstolița.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001 și cu dispozițiile art. 75, lit. a) și art. 77 din Legea nr. 393/2004.

18. GRUMĂZESCU NECULAI, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Bozieni, județul Neamț

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local, a votat în mod favorabil pentru adoptarea Hotărârii Consiliului Local privind aprobarea concesionării în vederea pășunatului a unei suprafețe de 91,69 ha pășune ce se află în proprietatea publică a Comunei Bozieni, Județul Neamț, către Asociația Crescătorilor de Taurine Bozienii de Jos - Neamț, în temeiul căreia s-a încheiat un Contract de concesiune între Primăria Comunei Bozieni și această Asociație.

Persoana evaluată avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor consiliului local, întrucât avea posibilitatea să anticipeze că asociația (în cadrul căreia persoana evaluată deținea calitatea de membru în comisia de cenzori, încasând venituri de la aceasta) va beneficia de pe urma adoptării lor.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70, art. 71 și art. 77 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001 și cu dispozițiile art. 75, lit. b) și f) și art. 77 din Legea nr. 393/2004.

19.  CHIRILĂ VALODEA, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Carcaliu, județul Tulcea

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În exercitarea mandatului de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local privind închirierea prin licitație publică deschisă cu strigare a suprafeței de 188,04 ha, teren arabil din izlazul comunal ce aparține domeniului privat al comunei Carcaliu, județul Tulcea și a semnat documentele justificative (caietul de sarcini, instrucțiuni pentru ofertanți privind licitația publică cu strigare directă și raportul de avizare) în baza cărora s-a încheiat contractul de închiriere între Primăria comunei Carcaliu (în calitate de proprietar) și persoana evaluată (în calitate de chiriaș).

 

De asemenea, persoana evaluată a participat la deliberarea și adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local privind închirierea prin licitație publică deschisă cu strigare a suprafeței de 188,04 ha, teren arabil și a suprafeței de 24 ha pășune din izlazul comunal, ce aparține domeniului privat al comunei Carcaliu, județul Tulcea, în baza căreia s-a încheiat contractul de închiriere între Primăria comunei Carcaliu (în calitate de proprietar) și fiul surorii fostei soții a persoanei evaluate, afin de gr. III (în calitate de chiriaș).

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 și art. 77 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001 și cu dispozițiile art. 77 din Legea nr. 393/2004.

Vezi și: Ana Maria Topoliceanu, interviu la Antena 3: Ce a declarat femeia care a TURNAT-O pe Elena Udrea

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. GRUMĂZESCU NECULAI, DARIE GHEORGHE DĂNUȚ, SARION FLORINELși CHIRILĂ VALODEA nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.