stiripesurse.ro

 
DESCARCA APLICATIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
FII LA CURENT CU STIRILE DIN CATEGORIA TA PREFERATA: URMARESTE-NE

Comisia Europeană critică dur România

comisia europeana

Hotnews:

Romania are una dintre cele mai slabe infrastructuri de transport din Europa, din cauza influentei politice in stabilirea prioritatilor strategice in domeniu si a pregatirii proaste a lucrarilor, sustine Comisia Europeana in raportul de tara prezentat, miercuri, la Bucuresti.
"Pregatirea proiectelor este in general insuficienta si adeseori influentata de factori externi. Faza de pregatire tehnica, care cuprinde studiile de prefezabilitate si de fezabilitate, precum si studiile tehnice si economice, este de obicei coordonata cu calendarul politic sau cu alte prioritati pe termen scurt care nu au legatura cu chestiunile tehnice. Din aceasta cauza, studiile sunt de proasta calitate si nu respecta standardele pentru initierea etapei de implementare. In plus, lipsa unor proiecte mature, a unor studii de fezabilitate solide si a pregatirii tehnice pentru investitii majore impiedica instituirea unor scheme de finantare" - spune Comisia.
De asemenea, proiectele care pot fi finantate din fonduri europene sunt afectate de factori politici.
"Prioritatile strategice sunt adesea afectate de ciclul politic, de modificarile conducerii politice in cadrul ministerelor de resort si de alti factori de natura politica. Lipsa de planificare pe termen mediu si lung are un impact direct asupra calitatii propunerilor de investitii, precum si a angajamentului de a implementa proiectele in curs" - mai arata oficialii de la Bruxelles.

Adevarul:

Şeful Comunităţii Naţionale de Informaţii din SUA, James Clapper, a prezentat un raport în faţa Congresului SUA despre pericolul care poate proveni din ţările străine, oprindu-se în particular la pericolul din partea Rusiei. Aici raportul este extrem de critic şi de specific şi indică multiple direcţii: cibernetic, rachete cu rază mică şi medie de acţiune, bruierea sateliţilor şi comunicaţiilor cosmice. În ceea ce priveşte ameninţările clasice, ameninţarea în zona Arctică, războaiele din Ucraina şi Siria şi presiunile militare asupra statelor vecine sunt cele mai periculoase, ca şi dorinţa Moscovei de a se afirma ca hegemon în cadrul Eurasiei. Potrivit raportului, Rusia este capabilă prin intermediul internetului să atace obiecte de infrastructură, să colecteze informaţii, să efectueze operaţiuni de influenţă. În al doilea rând, Rusia prin intermediul reţelei va influenţa opinia publică, folmulând o conjunctură care îi convine. În raport se menţionează că Moscova publică pe site-urile comerciale dezinformări, pentru a crea haos în publicaţiile web. Clapper menţionează şi pericolul din partea Rusiei în sfera cosmică. Moscova perfecţionează abilităţile militarilor săi şi a sateliţilor de urmărire, efectuând operaţiuni tot mai complicate: Moscova dezvoltă activ armele cosmice, desfăşoară aparatajului de bruiaj a semnalelor de pe satelit şi dezvoltă armamentelor cu laser pentru „orbirea” sateliţilor de urmărire SUA şi a sistemelor anti-rachetă. Agresivitatea şi operaţiunile militare în vecinătate, în Ucraina şi Siria sunt de asemenea ameninţări directe la adresa SUA şi a politicilor occidentale în regiune, fiind menite să blocheze orice interes occidental, cu preţul amplificării tensiunilor, conflictelor, blocării negocierilor şi alterării oricărei soluţii care nu respectă interesul explicit al Rusiei. „În pofida crizei economice din Rusia, Kremlinul intenţionează şi în continuare să implementeze politica dură şi în 2016. Rusia este gata să folosească pe ascuns forţele militare şi militarizate în statul vecin. Astfel Kremlinul doar va continua să continue presiunile aspra vecinilor, inclusiv şi ţările membre NATO”.

Ziarul Financiar:

Ryanair, unul dintre cei mai importanţi actori din domeniul transportatorilor mondiali, continuă strategia sa de repoziţionare, scrie Bloomberg.
Always Getting Better, cum a fost denumită strategia irlandezilor de la Ryan Air, pare să dea rezultate, anul 2015 fiind primul în care compania a trecut de pragul psihologic de 100 de milioane de pasageri.
Practic, noul serviciu al companiei va oferi şansa pasagerilor să călătorească într-un avion Boeing 737-700, folosit în trecut pentru pregătirea piloţilor, dotat cu mobilier de lux şi servicii gastronomice pe măsură. Noul pachet ţinteşte executivii din companiile de top ce îşi doresc o călătorie la standarde mai înalte faţă de ce putea oferi Ryanair până acum. Avionul va putea zbura 6 ore, iar taxarea se va realiza pe oră.
Mişcarea este diametral opusă faţă de ieşirea companiei din 2010 când anunţa că evaluează posibilitatea de a taxa folosire toaletei în avion. În general, toată gamă de servicii a companiei a trecut printr-un proces de îmbunătăţire, întreg tonul şi acţiunile irlandezilor marcând o detaşare faţă de atitudinea strict utilitaristă pe care o afişau înainte.

 

 

comments powered by Disqus

CITESTE SI

REVISTABLOGURILOR.RO



Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.