Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Mişcare SURPRIZĂ pe piaţa de retail: Încă un gigant german de retail vine în România

pixabay.com
diverse, politica, cooperare, alianta

Mișcare surpriză pe piața de retail! Nemţii de la Aldi, un gigant cu 10.000 de magazine şi afaceri de 50 mld. euro anual, fac astfel primii paşi în comerţul alimentar local, informează Ziarul Financiar.

Discounterul ger­man Aldi a în­ceput procesul de recrutare a echipei locale de mana­gement, acesta fiind un prim pas ­care marchează intenţia retaile­rului de a intra pe piaţa din România, afirmă mai multe surse din piaţă.

Răsturnare de situație în cazul Traian Berbeceanu! Decizie halucinantă a magistraților

Retailerul a venit cu oferte peste piaţă, astfel că un manager de expansiune poate câştiga peste 5.000 de euro, spun jucătorii din piaţă şi specialiştii. Salariile diferă însă între un român şi un expat. În cazul primului s-ar plăti salarii raportate la ceilalţi jucători din România, pe când în cazul unui expat s-ar lua în calcul ţara lui de provenienţă şi venitul anterior.

Undă de ȘOC în SUA: Donald Trump l-a DEMIS pe șeful FBI, 'cu efect IMEDIAT'

Totuşi, intrarea oficială ar putea avea loc peste 3-5 ani sau chiar mai târziu, afirmă aceleaşi surse din retail şi din piaţa de recrutare. Prin comparaţie, dis-coun­terul Lidl a venit în 2002 şi după ce a făcut recrutările, a început să cumpere terenuri. Oficial însă, nemţii au intrat în 2011, când au deschis primele magazine de la zero şi au preluat şi reţeaua Plus Discount. Tato-nările Aldi pentru piaţa locală vin într-o perioadă în care magazinele de tip discount câştigă teren. Segmentul de discount a ajuns să aibă o cotă de piaţă de circa 11% la finalul anului trecut, în urcare de la 8% în 2012 şi 6% în 2008. Cele două reţele de magazine de discount - Lidl şi Penny Market - au afaceri anuale ce merg spre 2 mld. euro anul trecut, potrivit estimărilor ZF. În cazul Aldi, în piaţă există două variante vehi-culate. Prima ia în calcul o expan­siune după modelul Lidl, res­pectiv o achiziţie şi apoi expan-siune de tip greenfield. A doua este cea în care nemţii merg doar cu magazine de la zero, aşa cum au făcut şi pe majoritatea pieţelor pe care sunt.

Comerţul alimentar local este o piaţă dominată de zece reţele cu acţionariat străin, acestea con­trolând circa 60% din piaţa de 20 mld. euro. Grupul german Aldi a fost fondat în 1946 de doi fraţi, Karl şi Theo Albrecht.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.