DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

ANCOM: Peste 6,1 milioane de utilizatori și-au portat numărul de telefon în cei 11 ani în care este disponibil serviciul de portabilitate

broadbandtvnews.com
ancom

Peste 6,1 milioane de utilizatori și-au portat numărul de telefon în cei 11 ani în care este disponibil serviciul de portabilitate. Doar în 2019, ANCOM a înregistrat peste 750.000 de numere portate, dintre care 700.000 sunt numere de telefonie mobilă, potrivit unui comunicat remis marţi, MEDIAFAX.

„În cei 11 ani de la lansarea portabilității, serviciul care oferă utilizatorilor libertatea de a-și alege cea mai potrivită ofertă pentru nevoile lor de consum păstrându-și numărul de telefon, peste 6,1 milioane de utilizatori și-au portat numărul de telefon. În anul 2019, s-au portat peste 750.000 de numere de telefon, dintre care 700.000 au fost numere de telefonie mobilă”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

Din data de 21 octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu, și până la 21 octombrie 2019 au fost portate în total 6.136.162 de numere, dintre care 5.306.735 sunt numere de telefonie mobilă şi 829.427 sunt numere de telefonie fixă. De la începutul acestui an și până în prezent au fost portate 756.732 de numere de telefon, 703.608 fiind numere de telefonie mobilă şi 53.124 numere de telefonie fixă.

Vezi si: Lot important PSD, decapitat în Guvern: nume sonore zboară din Palatul Victoria .

În intervalul 1 ianuarie – 21 octombrie 2019, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 261.907 numere de telefonie mobilă, fiind urmat de Orange cu 139.197 de numere, Telekom Romania Communications cu 118.402 numere, Vodafone cu 105.442 de numere şi Telekom Romania Mobile Communications cu 78.639 de numere portate.

În anul 2019, RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 30.568, fiind urmat de Orange (8.560), Vodafone (6.505), UPC (4.304), GTS Telekom (857) și Telekom Romania Communications (706).

ANCOM a primit, de la începutul anului 2019, 287 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncționalităţi apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, anularea procesului de portare, nerespectarea termenelor de portare sau imposibilitatea de a primi, pe numărul portat, apeluri din anumite rețele. O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM în acest an au solicitat anularea procesului de portare.

Portarea unui număr de telefon presupune încetarea implicită a contractului încheiat cu furnizorul donor, dar nu anulează obligațiile utilizatorilor care decurg din acest contract, cum ar fi plata unor penalități pentru încetarea contractului înainte de expirarea perioadei minime inițiale (de 12 sau 24 de luni).

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.