Ford îşi va închide cea mai veche fabrică din Brazilia şi va renunţa la producerea camioanelor grele în America de Sud, o decizie care ar putea duce la concedierea a 2.700 de angajaţi, a anunţat marţi producătorul auto american, transmit DPA, Xinhua şi Reuters, conform agerpres.ro.
Decizia face parte din planul de reorganizare pe plan global, care va duce la concedieri masive, închideri de fabrici în Europa şi costuri de 11 miliarde de dolari.
În urma anunţului, analiştii se aşteaptă la o restructurare similară în America de Sud. Luna trecută, directorul general al Ford, Jim Hackett, anunţa că investitorii nu vor avea mult de aşteptat în privinţa planului de reorganizare din America de Sud.
Aflată în Sao Bernardo do Campo, o suburbie a oraşului Sao Paulo, fabrica este operaţională din 1967. Aici se produc camioanele F-4000 şi F-350, precum şi modelul Ford Fiesta, ale cărui vânzări au scăzut.
Miercuri, acţiunile Ford au închis în creştere cu 3,4%, la 8,83 dolari.
În Brazilia, vânzările de maşini şi camioane Ford au crescut cu 10% în perioada 2017 - 2018, în timp ce piaţa auto din statul sud-american a înregistrat o creştere de 15%.
Pe piaţa camioanelor din Brazilia, Ford concurează cu Mercedes Benz şi Volkswagen.
Recent, Ford a anunţat că va opri din mai 2019 fabricarea maşinilor sale compact Focus în Argentina, în încercarea de a-şi reduce pierderile la operaţiunile din America de Sud.
Compania va continua să producă camionetele Ranger la uzina sa din Pacheco (Argentina), care are aproximativ 3.440 de angajaţi.
Odată unul dintre cele mai populare modele Ford, Focus nu va mai fi produs după 2019 în America, deşi producţia ar urma să continue în China şi Europa, unde au fost lansate versiuni restilizate.
Ford a precizat că o mare a clienţilor săi din America de Sud, ca şi cei din America de Nord, preferă SUV-urile şi crossover-urile în locul automobilelor de pasageri tradiţionale, cum este Focus.
Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford este prezent şi pe piaţa din România.
Ford îşi va închide cea mai veche fabrică din Brazilia
Explorează subiectul
Articole Similare

30
Brandurile de lux revin în China. Vânzările încep să repornească
30

13
BNR lansează o monedă dedicată celor 80 de ani ai Universității 'George Emil Palade' din Târgu Mureș
13

29
2026, anul marilor premiere: Apple lansează primul iPhone pliabil
29

94
Samsung și Hyundai își întorc atenția spre piața internă: planuri majore de investiții în Coreea de Sud
94

1.483
De ce un fermier din România refuză ofertele de a trimite ouă la export
1.483

109
Grecia lansează "Coridorul vertical" pentru livrarea de gaze americane Ucrainei (Mitsotakis)
109

235
Asigurarea de răspundere civilă pentru trotinetele și bicicletele electrice devine obligatorie din 16 noiembrie
235

56
Consiliul Concurenței critică plafonarea adaosurilor comerciale la anumite alimente: Este justificată doar în situații excepționale
56

1.537
Adrian Câciu îl critică dur pe Radu Miruță, care s-a "plimbat" în Arabia Saudită pe banii arabilor: "Avem conflict de interese, neglijență în serviciu. Pe altele, care țin de moralitate, nu le mai enumăr."
1.537

110
Extrema dreaptă franceză cere o soluție pentru anularea acordului Mercosur
110

1.946
Rezultatele LOTO de duminică, 16 noiembrie – Report uriaș la Joker. Numerele câștigătoare au fost extrase
1.946

2.201
România stă pe un butoi cu pulbere - 7 explozii în 30 de zile și zero soluții. Expert: 'Fără măsuri, siguranța depinde de noroc'
2.201

5.307
Noua țeapă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
5.307


















Comentează