Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Guvernul Ponta doarme în chestiunea „Dieselgate”.

Întrucât Guvernul României pare că ignoră scandalul „Dieselgate” şi răspunsul public pe această temă a fost insuficient şi lapidar, am decis să transmit o serie de întrebări importante autorităţilor române, în speţă, ministerului Transporturilor şi ministerului Mediului, pe această temă.  Unele dintre ele mi-au fost sugerate de românii posesori de autoturisme Volkswagen care doresc să ştie dacă există costuri pe care trebuie să le suporte ei, urmare a acestui scandal. Trebuie să remarc că, până în acest punct, presa s-a dovedit a fi mai preocupată decât autorităţile române să desluşească acest scandal. Implicarea premierului Ponta în acest scandal care afectează, într-un fel sau altul, peste 100.000 de români s-a limitat la o remarcă obraznică, de şcolar care râde de năzbâtia unui coleg: „Din când în când, așa, o lecție pentru cei care dau lecții e binevenită”.

Întrebările la care voi solicita un răspuns de la ministrul Transporturilor, Iulian Matache şi ministrului Mediului, Graţiela Gavrilescu, sunt următoarele:

  • Care este numărul exact al vehiculelor produse de Volkswagen, distribuite în România, care au fost echipate cu sisteme care încalcă reglementările Uniunii Europene? Care este distribuţia lor pe mărci? Potrivit datelor de până acum, în România sunt aproximativ 105.000 maşini afectate de aceste probleme.
  • Comisia Europeană a cerut autorităților din statele Uniunii Europene să demareze anchete locale. A fost demarată o astfel de anchetă în România şi în ce stadiu se afla ea?
  • O să li se comunice posesorilor de autovehicule, nominal, că pe maşinile lor  au fost folosite tehnici de manipulare şi dispozitive?
  • Cine va achita eventualele daune de mediu şi diferenţe de timbru pentru maşinile cu probleme?
  • Există un plan de măsuri pe care autorităţile germane vi l-a comunicat pentru a soluţiona problema?
  • Potrivit declaraţiilor ministrului Transporturilor, Iulian Matache, la dealerii Volkswagen din România se află pe stoc aproximativ 300 de autoturisme pentru care nu vor mai fi eliberate cărţi de identitate. Când vor fi putea fi vândute aceste autovehicule?
  • În cât timp estimaţi că  dealerii din România ai Volkswagen vor rechema pentru acţiuni corective, atât maşinile noi, cât şi cele second-hand?
  • Se ia în considerare, la nivelul ministerului Mediului, efectuarea unor teste şi pe alte tipuri de maşini care să aibă în vedere emisiile de carbon?

În eventualitatea în care cele două ministere nu vor dovedi mai multă implicare în dezbaterea şi soluţionarea acestei probleme, în viitorul apropiat, cred că miniştrii Iulian Matache şi Graţiela Gavrilescu ar trebui să dea explicaţii în faţa Parlamentului, uneori aceasta fiind o metodă eficientă de responsabilizare.

COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.