Ce vrea România din punctul de vedere al dezvoltării economice în următorii 15-20 de ani și cum își adaptează educația? De pildă, avem pentru prima dată o lege a învățământului profesional dual care transpune OUG 81/2016, aflat acum la promulgare la Președinție, dar care ratează următoarea realitate: tehnologia evoluează galopant, proiectarea gâfăie, iar execuția este dezastruoasă. Lipsa meseriașilor de pe piața românească a forței de muncă este o realitate din ce în ce mai dură.
De aceea ne-am întâlnit azi la Parlamentul României, cu câțiva parlamentari și mai multe ONG-uri, chiar la demarajul vacanței parlamentare, pentru a propune îmbunătățirea cadrului legislativ dedicat învățământului profesional dual. INACO solicită Președinției României retrimiterea proiectului de lege dedicat învățământului profesional dual pentru adoptarea OUG 81/2016 înapoi Parlamentului pentru reexaminare.
Ne-am propus să încurajăm și mobilizarea agenților economici, a autorităților publice locale și a ministerelor implicate să se orienteze spre meseriile viitorului și spre o școală profesională duală relevantă care să dea cu adevărat șansa tinerilor la calificările necesare pieței muncii.
INACO a readus în dezbatere și kitul informațional cu privire la facilitățile fiscale existente dedicate învățământului profesional și tehnic: http://inaco.ro/fiscale/, publicat în cadrul programului său ICOTI - Inițiativa pentru Competitivitatea Tinerilor.
COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR