stiripesurse.ro

 
DESCARCA APLICATIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
FII LA CURENT CU STIRILE DIN CATEGORIA TA PREFERATA: URMARESTE-NE

Kanal D a fost amendată cu 10.000 de lei de CNA, pentru limbaj şi gesturi cu conotaţie sexuală în emisiunea Roata norocului

kanal d

Televiziunea Kanal D a fost amendată cu 10.000 de lei, marţi, de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), pentru că ediţia emisiunii de divertisment „Roata norocului” difuzată duminică, 21 mai, în intervalul orar 20.00 - 22.00, a conţinut limbaj şi gesturi cu conotaţie sexuală, încălcând legislaţia audiovizuală cu privire la protecţia minorului.

Amenda a fost dată în baza articolului 39, alineatul 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002. ”Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective”, arată articolul.

Sancţiunea a fost dată şi în baza articolului 18, alineatul 1, litera b din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia nu pot fi difuzate în intervalul orar 6.00 – 23.00 producţii care prezintă scene de sex, limbaj sau comportament trivial, vulgar sau obscen.

Ca urmare a analizării rapoartelor întocmite de Serviciul Inspecţie, CNA a amendat cu 10.000 de lei societatea Halley SRL şi a dat o somaţie publică societăţii Cargo Sped SRL pentru nerespectarea prevederilor articolului 54, alineatul 2 din Legea audiovizualului. ”Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare intervenită în documentele şi în datele declarate, prevăzute la art. 54 alin. (1) lit. b) şi e)”, arată articolul.

CNA a sancţionat cu o somaţie publică şi televiziunea Dolce Sport 1, deoarece a difuzat în cadrul programelor informative sportive din 17 mai o ştire privind victoria Simonei Halep în turneul de la Roma, fără a ţine cont de prevederile articolului 65, litera e din Codul audiovizualului. ”În cazul prezentării de înregistrări provenind din surse externe redacţiei, să se precizeze acest lucru pe tot parcursul înregistrării; dacă imaginile provin de un alt post de televiziune, trebuie precizat acest lucru înainte de difuzarea lor, iar sigla postului de la care au fost preluate trebuie să fie vizibilă pe tot parcursul difuzării”, arată articolul menţionat.

Consiliul a mai sancţionat cu somaţii publice societăţile Digital Cable Systems SA, Akta Telecom SA şi UPC România SRL, deoarece au încălcat dispoziţiile articolului 74, alineatul 1 din Legea audiovizualului, potrivit căruia retransmisia de servicii de programe de către distribuitorii de servicii se face numai pe baza avizului eliberat de Consiliu, conform news.ro.


CITESTE SI

EXQUIS.RO

REVISTABLOGURILOR.RO



Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.