DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Administratorii de blocuri din Cluj refuză încasarea cheltuielilor direct de la locatari, de teama coronavirusului

apartamente blocuri

Administratorii de blocuri din Cluj-Napoca refuză încasarea cheltuielilor direct de la locatari, ca măsură de prevenire a infectării cu COVID-19, solicitând acestora plata banilor în conturile bancare ale asociațiilor.

Alina Pulpă, reprezentant al unei firme care administrează 9 asociații de proprietari din Cluj-Napoca, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX că a lipit la intrările în blocuri mesaje cu noile măsuri, rugând locatarii care pot să își ajute vecinii în efectuarea plăților, potrivit Mediafax.ro.

Citeşte şi: COVID-19 îi sperie și pe teroriști: Gruparea Stat Islamic şi-a avertizat membrii să evite Europa

„În contextul măsurilor preventive legate de situația creată de noul COVID-19, luna aceasta plata cheltuielilor de bloc se poate face doar în contul bancar, nu direct de la proprietari, cum era până acum. Am rugat proprietarii care pot să își ajute vecinii în efectuarea plăților online. Este o mobilizare extraordinară, oamenii sunt foarte receptivi, poate plăti unul pentru mai mulți prin internet banking. Este o măsură absolut normală în această perioadă, în care toată lumea dorește să se ferească de infectarea cu coronavirus și am considerat că este cea mai bună soluție. Le-am explicat proprietarilor ce se întâmplă dacă eu sunt expusă și aș putea să îi contaminez, având contact cu atâția oameni. Este necesară protecția tuturor”, a explicat Pulpă.

Aceasta a reclamat atitudinea Companiei de Apă ”Someș” Cluj care, în această perioadă, în care autoritățile fac apel la cetățeni să stea în casă și să se spele des pe mâini, trimite mesaje prin care amenință cu închiderea furnizării apei.

„Sunt și blocuri care înregistrează restanțe, iar presiunea pe administratori este foarte mare, pentru că trebuie să plătim utilitățile, dar în condițiile actuale ar trebui să dea dovadă de mai multă înțelegere. Intenția noastră nu este să nu achităm, ci să rezolvăm situația”, a subliniat Alin Pulpă.

Aceasta a luat măsuri de igienizare din proprie inițiativă a blocurilor și a cumpărat dezinfectant iar președinții de asociații, cu șefii de scară, s-au mobilizat, astfel că dezinfectează, de două ori pe zi balustradele, ușa liftului sau mânerele ușii de la intrarea în bloc.

Citește și: Traian Băsescu, după ce Guvernul a decis închiderea barurilor, restaurantelor și bisericilor: 'Sunt măsuri slabe! Numărul celor infestați e mult mai mare'

Adrian Bălan, reprezentant al unei alte firme care administrează mai multe asociații de proprietari, a declarat la rândul său că plata online, în cont bancar este o soluție de prevenire a răspândirii coronavirusului.

„Un administrator care merge la blocuri să încaseze cheltuielile lunare intră în contact cu sute de oameni, fiind de ajuns un singur caz confirmat, ca să se îmbolnăvească toată lumea. Cheltuielile lunare se încasează într-un mic birou amenajat la fiecare bloc, sunt oameni care numai așa pot plăti, pensionari, care nu se pot ajuta unul pe altul, și vor ajunge să nu mai plătească aceste cheltuieli, dacă eu nu mă prezint fizic acolo. Eu recomand asociațiilor de proprietari pe care le administrăm plata în cont bancar, de luna viitoare, afișăm contul bancar, iar plata se va face exclusiv prin cont”, a spus Bălan.

Acesta susține că nu există nicio reglementare de la nivel central privând încasarea cheltuielilor de bloc, în condițiile în care sunt asociații cu oameni în vârstă, cu 60% pensionari, și unde, chiar dacă există cont bancar, proprietarii nu se descurcă și nu pot plăti online.

„Cred că ar trebui o astfel de reglementare legislativă care să prevadă că furnizorii de utilități să acorde o amânare de o lună de la plata facturilor la asociații de proprietari, măcar pe perioada stării de urgență, fără perceperea de penalități. Eu, ca administrator, dacă nu încasez cheltuielile de bloc de la toți proprietarii, nu pot plăti facturile la timp și se înregistrează penalizări, iar la două-trei facturi neachitate, se poate suspenda serviciul”, a explicat Adrian Bălan.

Acesta a precizat că, la sfârșitul lunii martie, când se încasează cheltuielile de bloc, mai ales la asociațiile în care proprietarii sunt, cu preponderență, persoane în vârstă și în cazul în care nu va găsi altă soluție, se va deplasa la fața locului solicitând respectarea distanței de 1,5 metri între el și oameni, dar și între cei care stau la rând.

„Mă voi echipa cu mască și mănuși de protecție, ca să evit infectarea”, a explicat Adrian Bălan.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.