Sberbank, cea mai puternică bancă din Rusia, cu active de 401 mld. dolari și o valoare de piață de 67 mld. dolari, planifică una dintre cele mai mari reinventări din istoria sa de 179 de ani, încercând să se alăture celor de la Apple și Google în rândul companiilor de tehnologie, relatează Reuters.
Compania, care scoate cuvântul „bancă” din logo-ul său ca parte a acestei strategii, a dezvoltat o serie de dispozitive - inclusiv un dispozitiv de streaming TV, un asistent virtual și un difuzor inteligent, prezentate oficial joi.
Citește și: Traian Băsescu: ‘Dana Budeanu, o femeie care se face că gândeşte adânc, dar pare că nu are cu ce’
Directorul tehnologic al Sberbank, David Rafalovsky, a mai spus într-un interviu că lansează „SmartMarket”, un echivalent cu AppStore sau Google Play.
„Este o investiție uriașă, nu o investiție mare. Chiar și pentru o companie de succes, este o investiție uriașă ”, a spus el despre noua gamă de gadgeturi și servicii tehnologice, fără a preciza suma investită.
Guvernul rus deține o participație de 50% plus o acțiune la Sberbank, cel mai vechi creditor al țării, scrie mediafax.ro.
Sberbank a anunțat schimbarea siglei și dezvăluie gama de dispozitive și servicii joi la SberConf, un eveniment virtual modelat pe lansările de produse de către firmele de tehnologie globale.
Printre noile gadget-uri ale Sberbank se numără SberBox, un dispozitiv de streaming TV și SberPortal, un difuzor inteligent cu ecran atașat, care oferă recunoaștere de gesturi și voce.
Sberbank lansează o familie de asistenți virtuali, numită Salute, despre care a spus că se concentrează mai mult pe atașamentul emoțional decât Siri, Hey Google sau Alexa de la Amazon, încorporat în toate dispozitivele și aplicațiile mobile ale Sberbank.
Ceea ce îl deosebește de alți asistenți vocali de pe piață este că are trei personalități,cult, jucăuș sau pedant, a spus Rafalovsky.
SmartMarket va avea instrumente de programare disponibile pentru întreprinderi și antreprenori pentru a-și produce propriile aplicații și un model de repartizare a veniturilor în care Sberbank va încasa bani doar din aplicațiile plătite.
Citește și: Marcel Ciolacu: ‘Lumea este mulţumită şi bucuroasă că a trecut proiectul de lege’
Noile produse vor fi inițial direcționate către piața rusă, unde Sberbank spune că deservește aproape 100 de milioane de clienți bancari activi, deși operează în alte 17 țări, iar dispozitivele ar putea fi lansate în străinătate mai târziu.
Companiile de tehnologie occidentală au văzut în mod tradițional Rusia ca o piață atractivă, dar cu risc ridicat, din cauza amenințării sancțiunilor și a legislației.
Citește și: Traian Băsescu: ‘Dana Budeanu, o femeie care se face că gândeşte adânc, dar pare că nu are cu ce’ .