Nici nu a apucat bine președintele Klaus Iohannis să termine pledoaria de apărare a Antenei 3, ascunsă cu iscusință în forma unor declarații care să nu implice numele postului de televiziune, că pe rețelele de socializare au și început să apară comentariile care s-au născut în urma stupefacției. Cel care a fost ales și cu ajutorul rețelelor de socializare, adeptul unei altfel de politică, s-a transformat în apărătorul a ceea ce este văzut de mulți, activi mai ales în mediul online, ca o sursă de manipulare și instrument al diverselor interese politice.
Declarația lui Iohannis cu privire la acțiunea ANAF în scandalul cu Antena 3, pe care o caracterizează drept „heirupistă”, a dat naștere unor reacții în online fără precedent la adresa președintelui generației Facebook. Dacă până acum, criticile la adresa lui Iohannis vizau situații distincte și erau acordate cu „intenție constructivă”, astăzi oamenii încep să vorbească despre regretul în legătură cu votul acordat în toamna anului 2014.
Mesajele au fost postate inclusiv pe pagina de Facebook a președintelui, mediul lui preferat de comunicare, dar și pe conturile personale ale utilizatorilor. La ultima postare a președintelui au comentat peste 1500 de persoane, majoritatea mesajelor având un ton negativ și critic.
Dacă ar fi să adaptam teoria lui Habermas am putea spune că pagina de Facebook a lui Klaus Iohannis s-a transformat în spațiu public, locul în care cetățenii vin să spună problemele pe care le au cu privire la mersul societății.
Și formatorii de opinie din online analizează prestația lui Iohannis în termeni duri, încercând să găsească și posibilie explicații, precum jurnalista Emilia Șercan:
Bogdan Oprea, fostul purtător de cuvânt al lui Traian Băsescu, în ultimii trei ani de mandat ai acestuia, postează pe contul personal de Facebook o analiză mai amănunțită asupra activității președintelui Iohannis.
Bogdan Oprea continuă prin a-l caracteriza pe Iohannis drept un „președinte-călător și șovăitor” și explică ce a demonstrat luarea de poziție pe care a avut-o președintele în cazul ANAF-Antena 3.
Reacțiile au continuat să curgă și probabil nu se vor opri aici, dar esențialul a fost spus, președintele a dezamăgit în locul în care nu avea adversar: în online.
Până acum am avut ocazia să-l vedem în online pe Klaus Iohannis pe un trend continuu ascendent. De azi înainte, președintele va trebui să se gândească nu cum să-și mențină imaginea pozitivă, ci cum să și-o recupereze. Iar unui personaj pe care nu-l caracterizează „ruperile de ritm” îi va fi dificil să recupereze ce a pierdut astăzi, miercuri, 17 februarie 2016.