Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Opinie: 'Manipularea maselor şi jocurile murdare din politică'

twitter.com
manipulare teleghidare

stiripesurse.ro vă prezintă principalele teme ale zilei din presa de mâine:

Adevarul:

Nu este ficţiune. Nu este senzaţional cu orice preţ. Vă invit să intrăm, fie şi pasager, într-o realitate subterană, cu siguranţă necunoscută multora dintre dumneavoastră, poate din această cauză greu de grezut şi chiar de imaginat.
Este vorba despre companiile specializate într-un serviciu comercial simbolizat perfect de numele uneia dintre ele: „Crowds on demand“ (Mulţimi la cerere). Adică oferta de livrare, contra unor costuri deloc foarte piperate, a unei asistenţe complete pentru orice tip de eveniment public: de la nunţi şi botezuri sau înmormântări cu „ştaif“ la public entuziast (care să aplaude sau, dimpotrivă, să huiduie conform scenariului) la evenimente sociale tip lansări de cărţi sau de filme, parade de modă şi, evident, la spectacolele cele mai de lux care sunt manifestaţiile politice.
Iată prezentarea generală a serviciilor oferite:
„Doriţi să creaţi un eveniment care să atragă atenţia oriunde în SUA? Compania «Crowds on Demand» oferă clienţilor marşuri de protest, demonstraţii, «flash-mobs», evenimente paparazzi şi alte cascadorii de tip Public Relations. Serviciile sunt disponibile peste tot în SUA, în fiecare mare oraş, în orice zonă metropolitană din SUA şi chiar în oraşe mai mici. Asigurăm absolut tot ce este nevoie, inclusiv participanţii, materialele necesare şi chiar venim cu idei. Puteţi să veniţi cu un plan specific de acţiune şi noi îl punem în aplicare SAU veniţi dvs. cu ideea generală şi putem să vă ajutăm cu o strategie pentru a-l pune în aplicare. Am organizat campanii care au inclus sute de oameni şi au fost operaţionale în doar câteva zile".
Primul nivel este şi cel mai simplu, uşor de imaginat într-o societate din ce în ce mai obsedată de „expunerea publică“ ca semn al succesului.
1. Nivelul I: oferta comercială.
„Doriţi să fie remarcată fie compania dvs, fie cauza dvs politică, cel mai bun client pe care-l aveţi sau cineva pe care-l iubiţi? Nu vă obosiţi să căutaţi în altă parte.Suntem experţi în sărbătorirea celui mai bun agent de vânzări al companiei dvs, al celui mai bun client al companiei sau al unui membru al familiei, printr-un eveniment memorabil şi vesel! Am fost prezentaţi în emisiunea Good Morning America, în revista GQ Magazine drept compania care vă «scoate din mulţime». Cum facem asta? Cu mulţimea care vă înconjoară! Da, ne va face plăcere să vă urmărim cu bliţuri şi cu grupuri de fani în cazul că doriţi să arătaţi ca un adevărat star“.
După asta, însă, trecem la zona a doua, cea mai serioasă şi cu implicaţii pe care vă las să vi le închipuiţi singuri: organizarea de adunări publice şi manifestaţii - de susţinere sau de protest - în favoarea unui politician, a unui grup politic sau a unui grup mai mult sau mai puţin spontan de iniţiativă cetăţenească. Sau, cu se spune în ofertă, chiar la comanda unui guvern (străin, desigur).
2. Nivel II: oferta „proteste şi mitinguri“
„Fie că organizaţia dvs face lobby pentru a promova o iniţiativă în domeniul sănătăţii, financiar sau oricare alt tip de iniţiativă socială, putem organiza manifestaţii şi atrage atenţia presei asupra cauzei şi candidaţilor dvs. Putem sprijini persoane, companii sau organizaţii politice cu campanii de protest sau de pichetare. Am protestat faţă de companiile sau guvernele sau orice organizaţie pe scara dintre acestea două. Am obţinut rezultate în orice domeniu, de la încheierea discriminării instituţionale într-o instituţie religioasă până la plata unor sume şi compensaţii pentru sute de proprietari de locuinţe care au cumpărat loturi de pământ cu probleme de la o companie imobiliară, asta cu mult înainte ca alţii să fie despăgubiţi. (Mai multe detalii AICI)

Ziarul Financiar:

În criză, Germania, prin companiile care au venit în România şi cele care şi-au extins capacităţile, a susţinut cel mai mult România prin investiţii, prin locuri de muncă create, prin creşterea salariilor, prin industrializarea şi reindustrializarea unor sectoare (contrar percepţiei generale, cele mai multe angajări din ultimii ani s-au făcut în industrie, dublu faţă de comerţ), prin şcolile profesionale şi pregătirea angajaţilor.
În 2009, Germania avea 18,7% din exporturile României care căzuseră la 29,1 miliarde de euro, faţă de 33,7 miliarde de euro în 2008, anul de boom economic.
În 2016, Germania cumpăra 19,7% din exporturile României, care au crescut la 57,3 miliarde de euro. Din ceea ce se produce în România, 11,2 miliarde de euro se duc pe piaţa germană.
În opt ani România a câştigat 6 miliarde de euro în plus şi un punct procentual din exporturi cu Germania.
Ca o comparaţie, Franţa are o pondere de 6,8% în exporturi, faţă de 8,2% în 2009, deci relaţiile politice, nu dintre cele mai bune, s-au văzut şi în schimburile comerciale. De altfel, Germania este ţara cu care România şi-a majorat exporturile în procente, dintre ţările mari. (Mai multe detalii AICI)

Romania Libera:

O comparație între calitatea celor mai importanți miniștri ai Guvernului Mihai Tudose și calitatea celor mai importanți miniștri care au făcut parte din generația Marii Uniri și care au fost membri ai guvernelor PNȚ și PNL din perioada interbelică este mai mult decât ilustrativă.
Dacă, în perioada interbelică, cei mai importanți lideri politici ai României erau Ionel Brătianu și Iuliu Maniu, ambii cu studii strălucite în străinătate, în prezent politica e făcută de politicieni repetenți, de o calitate jalnică. De asemenea, membrii guvernelor din perioada interbelică aveau în spate cariere solide, în timp ce mulți dintre politicienii de azi ar muri de foame dacă nu ar primi o sinecură de la partid.
Profil de prim-ministru
Mihai Tudose: De 25 de ani, se bazează pe funcțiile primite de la partid
Premierul de azi al României, Mihai Tudose, a intrat în politica mare în anul 2000, când a devenit deputat PSD de Brăila. El a avut două mandate de ministru al Economiei, în perioada 2014-2015, în Guvernul Victor Ponta, precum și în intervalul februarie 2017–-iunie 2017, apoi a fost nominalizat premier, după adoptarea moțiunii de cenzură depuse împotriva lui Sorin Grindeanu.
De două decenii și jumătate, Mihai Tudose se bazează pe funcțiile primite de la partid. În anul 1992 el a devenit șef de birou senatorial, până în 1999, când a ajuns consilier județean și a muncit un an ca jurist. Din 2000, a devenit deputat de Brăila și a rămas parlamentar.
Cariera sa academică este mai degrabă modestă. (Mai multe detalii AICI)

Agerpres:

După ofensiva începută de armată sâmbătă în estul țării, gruparea jihadistă mai controlează doar circa 40 de kilometri pătrați. În estul Libanului se găseau înainte de operațiuni circa 600 de combatanți islamiști.
Statul Islamic continuă să piardă teritorii și în Siria și Irak. Gruparea șiită Hezbollah a afirmat sâmbătă că a lansat o ofensivă de partea siriană a frontierei cu Libanul. Printr-un purtător de cuvânt, armata libaneză a negat orice coordonare cu Hezbollah sau cu armata siriană.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.