Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Șeful TAROM, desființat de premierul Mihai Tudose în ședința de Guvern, anunță SFÂRȘITUL companiei

Inquam Photos / Octav Ganea
mihai tudose

A fost scandal imens astăzi în Guvernul României. Premierul Mihai Tudose l-a luat la ţintă pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc din cauza pierderilor de la Tarom. Mai mult, Tudose l-a 'desfiinţat' pe directorul interimar al Tarom, Eugen Davidoiu din cauza pierderilor companiei aeriene pe care o conduce de jumătate an. Davidoiu îi răspunde premierului şi face dezvăluiri incredibile din companie.

Citește și: S-au bucurat de minivacanță, acum vor recupera! Cine sunt bugetarii care azi au program prelungit, iar sâmbătă vor lucra

Acesta spune că angajaţii fac achiziţii fără să îl anunţe. "Nu înţeleg despre ce datorii este vorba. În primul rând vreau să vă spun că în acest moment compania Tarom are un cash flow pozitiv, nu are nicio datorie faţă de niciun furnizor şi are şi 90 de milioane de euro în conturi. Cele 104 milioane de lei pierdere sunt de fapt o lipsă de venituri. Costurile acestei campanii sunt la fel ca în anul 2016, la fel ca în anul 2015, adică avem tot 2000 de salariaţi aproape, plătim aceleaşi state către stat şi către celelalte autorităţi aeronautice, cum sunt taxele de survol şi aşa mai departe.

Citește și: Ieșire furtunoasă a lui Rareș Bogdan! „De unde demența asta?”

Practic, avem aceleaşi cheltuieli fixe, ba mai mult aceste cheltuieli fixe, în prima parte a acestui an, au scăzut. Acum, avem o lipsă de peste 80 de milioane de lei venituri, da? Că aşa se calculează aceste pierderi, venituri minus cheltuieli şi dau cu minus, pentru că nu avem 80 de milioane de lei venituri, pentru că această companie în primul semestru al acestui an nu a avut două avioane în flotă, ceea ce înseamnă peste 20% capacitate, capacitate numai nominală, dacă ar fi să o luăm prin rotaţie sau prin frecvenţă poate însemna chiar mai mult.

Citește și: Guvernul Tudose le pregătește o adevărată lovitură producătorilor de apă minerală! Despre ce e vorba

Ce am făcut pentru acest lucru? Am adus două avioane noi, pe care le-a văzut toată lumea, printr-o pocedură publică, printr-o procedură transparentă, avioane care în luna iulie au făcut ca această companie să fie pe profit două milioane de euro, pentru că aceste avioane au operat la sfârşitul lunii iunie 2017. Lipsa de venituri a generat costuri suplimentare pentru că am avut de plătit după legislaţia în vigoare, am avut de plătit către călători compensaţii de milioane de euro, pentru că nu am avut capacităţi. Am avut avioane care au fost la sol, avioane AOG, care practic au genereat costuri multe şi suplimentare şi lipsă de venituri.

Avionul de la Amsterdam a fost lovit de o masină de bagaje şi a necesitat consturi pentru reparaţie. Punerea lui în operare din nou a generat o mare lipsă de venituri. Aş mai vorbi despre avionul de la Chişinău care ne lipseşte de luni de zile. Nu am stat cu mâinile în sân. Am înfiinţat Direcţia Achizitii. Ştiţi că în statutul companiei lipsea până în urmă cu câtvea săptămâni până şi atributul reorganizării? Practic a fost scos din statut. Vă sună a sabotaj? Mie îmi sună. Aş vrea ca instituţiile statului să vină, să verifice, ce s-a întâmplat aici cu adevărat, pentru că este un atac din interiorul şi din exteriorul acestei companii. Si de ce? Pentru că Tarom este companie naţională, pentru că, dacă apare un conflict, Taromul devine poate unitate militară şi aceste avioane trebuie să rămână statului român, nu să fie cumpărate şi vândute unor companii cu mai mulţi prieteni prin diverse locuri", spune Davidoiu, conform TVR.

Citește și: Umbra lui Klaus Iohannis! Totul despre bruneta MISTERIOASĂ care este mai mereu lângă președintele României

Totuşi, Davidoiu nu ştie cine îl sabotează. "Nu ştiu cine şi nici nu ma interesează, singura mea misiune este să reorganizez această companie, să o eficientizez şi am dovedit că am făcut ceva în aceste şase luni. Să aduci în trei luni de zile două avioane noi, care îţi aduc profit în luna iulie instantaneu, când toată lumea ştie că în aviaţie cu şase luni sau cu un an înainte vinzi bilete, că nu a vândut nimeni bilete pentru ele cu şase luni înainte, că nu ştia că o să vină aeronave, probabil se aşteptau peste câţiva ani să vină. Nu, au venit în 3 luni au să venit conform unei proceduri publice, transparente. Vrem să avem piloţi slabi? Vrem să avem piloţi care sunt plătiți puțin şi dau cu avioanele de pământ? Nu cred. Cine vrea să saboteze asta? Nu ştiu", mai spune şeful Tarom.

Citește și: Suma colosală pe care o pierde o rețea de socializare dacă îi blochează contul lui Trump

Acesta spune că nu va avea vreo discuţie lămuritoare cu Mihai Tudose. "Sunt prea mic să am o discuţie cu premierul. Nu m-a întrebat nimeni de nimic, dacă cineva ar fi vrut să afle ceva în mod real, bănuiesc că ar fi chemat pe cineva de deasupra mea, pe mine în ultimă instanţă, de sub mine, de lângă mine, nu contează. Datoria mea este să justific aceste 104 milioane care sunt considerate din punct de vedere finnanciar o pierdere, sunt de fapt o lipsă de venit. Dacă cineva nu vrea să mai îmi fac treaba, pot să plec şi poate să vină oricine să fie în acest moment în negocieri cu sindicatele pentru contractul colectiv de muncă 2017-2019, în acelaşi timp să ducem şi lungul curier care nu este de pe azi pe mâine", anunţă Davidoiu.

Şeful Tarom spune că unul dintre predecesorii săi voiau să vândă compania. " Unul dintre ei chiar voia şi avea intenţia să vândă compania unei companii concurente. M-au întrebat când am venit aici: ai ceva împotrivă ca Tarom să fie vândut la...? Şi am zis „da” şi, din acel moment, am intrat probabil într-un conflict. Sunt lucruri care sunt reale, oamenii aceia aveau altă orientare, altă strategie.

Citește și: S-a AFLAT! Cât de bogat este, de fapt, Marian Godină

Am probleme cu angajaţii. Unii fac lucruri fără să mă anunţe. Mă confrunt cu aşa ceva. Unii îmi explică de ce fac asta, alţii nu! Nu pot să înţeleg decât că nu vor, nu pot sau au alte orientări. Eu nu pot să acţionez decât legal. Poate că mulţi ar trebui să plece în secunda asta sau să fi plecat de ani de zile. Dar există o lege şi nu pot să îi dau afară pur şi simplu. Dacă era o companie privată, ar fi plecat în secunda doi. Aici trebuie să urmezi toţi paşii legali, pentru că este o companie care plăteşte impozite statului român", a mai spus Davidoiu, confom sursei citate.

Citește și: Imobilele lui Dorin Cocoș, tot în „familie”! Cine este personajul care a achiziționat spațiile scoase la licitație de ANAF

Tarom a fost pe profit ultima dată în 2007. De atunci, compania merge numai pe pierdere. În 2015, pierderile au ajuns la 27,43 milioane lei (6,2 milioane euro). Anul trecut s-a încheiat cu pierduri de 46.97 milioane lei (11,1 milioane de euro).

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.