Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ana-Maria Vătămanu (ADDJC):În mai puţin de doi ani,constănţenii şi turiştii vor avea două rute noi pe care le vor putea folosi ca să ajungă în sudul Litoralului

luvie.ro
marea neagra litoral

Contractul de finanţare care asigură 140 de milioane de lei din fonduri guvernamentale pentru dezvoltarea celui mai amplu proiect de infrastructură rutieră din Sudul litoralului, a fost semnat joi, fiind cel mai mare proiect din programul Anghel Saligny şi primul proiect dezvoltat exclusiv de o asociaţie de dezvoltare intracomunitară, anunţă Ana-Maria Vătămanu, preşedintele Asociaţiei de Dezvoltare Durabilă Constanţa (ADDJC) care derulează această investiţie, potrivit news.ro.

La rândul său, liderul PNL Constanţa a transmis că ”echipa PNL a pus în practică o soluţie de bun simţ atât pentru locuitorii din sudul Litoralului, cât şi pentru zecile de mii de turişti care pierd ore întregi în traficul de sezon, doar pentru a ajunge la cazare”.

”Proiectul este o premieră pentru Constanţa, un judeţ cu deficit enorm în dezvoltarea drumurilor judeţene. Pe scurt, vom construi 34,6 km de drum, prin două proiecte în valoare cumulată de 140 de milioane de lei. Este o recuperare semnificativă a unui decalaj istoric. În judeţ avem 104 km de drumuri de pământ”, a subliniat preşedintele ADDJC.

Localităţile Tuzla şi Biruinţa (DJ391) vor fi conectate de un drum modern de cca. 11 km. Al doilea tronson de drum modernizat leagă localităţile Techirghiol şi Arsa. Ambele variante vor fi folosite pentru a fluidiza traficul către localităţile din Sudul litoralului. Prin dezvoltarea acestui proiect, aglomeraţia din zona localităţilor Eforie – Tuzla va fi eliminată, inclusiv sau mai ales în vârfurile de sezon.

”Investiţia este semnificativă şi are rolul de a oferi două alternative de a călători comod şi în siguranţă inclusiv către destinaţiile turistice din Sudul litoralului dar bineînţeles şi între localităţile din zonă. Încă din etapa de planificare şi studiu de fezabilitate am gândit acest proiect ca o centură care să degreveze practic, cel puţin parţial, încărcarea de trafic de pe drumul european E87 dintre Constanţa şi Mangalia”, a subliniat Vărămanu.

Proiectele „Modernizare DJ391, tronson Tuzla - Biruinţa” şi „Modernizare DJ393, tronson Techirghiol - Arsa” au fost selectate spre finanţare prin Ordinul Ministrului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei nr. 87021_8323/26.07.2022 şi 87021_8324/26.07.2022 şi reprezintă cea mai mare investiţie din programul Anghel Saligny.

Conform liderului PNL Constanţa Bogdan Huţucă, proiectul este ”o soluţie de bun simţ” pusă în practică de echipa PNL.

”Echipa PNL a pus în practică o soluţie de bun simţ atât pentru locuitorii din Sudul Litoralului cât şi pentru zecile de mii de turişti care pierd ore întregi în traficul de sezon, doar pentru a ajunge la cazare. Simplu spus, această investiţie nouă face practicabile şi utile două rute noi către Mangalia, staţiunile din Sud şi Vama Veche”, a subliniat Bogdan Huţucă.

Drumurile judeţene care intră în modernizare sunt de pământ.

”Este firesc că acest proiect a obţinut cea mai consistentă finanţare din programul Anghel Saligny. Investiţia de 140 de milioane de lei are un efect major de multiplicare. Drumurile vor fi folosite de localnici şi sunt sigur că o creştere economico-socială în zonă nu va întârzia să apară, dar să nu uităm de zecile de mii de turişti care merg spre Sudul Litoralului şi pierd ore întregi blocaţi în trafic”, a argumentat Huţucă.

Datele publice arată că 104 km de drumuri judeţene din Constanţa sunt încă din pământ. Prin cele două proiecte, derulate în premieră de o Asociaţie de Dezvoltare Intracomunitară, (ADDJC) aproape jumătate din acest decalaj va fi recuperat pe parcursul următorului an şi jumătate. Cele două tronsoane de drum totalizează 34,6Km

”Ne aşteptăm ca în mai puţin de doi ani, cele două tronsoane de drum să fie date în folosinţă. Vreau să subliniez că actualul proiect este complementar cu varianta ocolitoare Techirghiol şi cu infrastructura existentă în prezent. Trebuie să recunoaştem că avem o responsabilitate de a recupera ce nu s-a făcut ”, a punctat Bogdan Huţucă.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.